M3 GTS wyposażone jest w silnik V8 o pojemności 4,3 l (standardowa wersja – 4,0 l), który produkuje 450 KM (wobec 420 KM). GTS jest także lżejszy (1530 wobec 1600 kg), zrywniejszy (4,4 s do setki wobec 4,6 s w wersji z automatem i 4,8 s w wersji z manualną skrzynią) i szybszy (305 wobec 250 km/h). M3 GTS wyposażony jest w siedmiobiegowy, dwusprzęgłowy automat.
Auto ma także obniżone (o 16 mm z przodu i 12 mm z tyłu) i utwardzone zawieszenie, powiększone hamulce (o 18 mm z przodu i 30 mm z tyłu) oraz zredukowane wyposażenie (brak m.in. radia i klimatyzacji, ale jest gaśnica, klatka bezpieczeństwa, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, wykończenie z Alcantary i włókna węglowego). To wszystko do nabycia od czerwca za prawie 140 tys. euro.
M3 GTS udowadnia, że BMW potrafi jeszcze robić szybkie i emocjonujące auta, a nie tylko ekowózki z serii EfficientDynamics i dziwolągi w stylu serii 5 GT czy X6.