BMW M3 od lat jest najpopularniejszym modelem dywizji sportowej BMW Motorsport. W obecnej generacji otrzymał 8-cylindrowy silnik o pojemności 4,0 l, który oferuje 309 kW (420 KM) przy 8300 obr./min. Silnik ogłoszono w tym roku jednostką napędową roku w kategorii pojemnościowej 3-4 litrów. Silnik tradycyjnie napędza tylne koła poprzez 6-stopniową manualną skrzynię biegów lub 7-biegową 2-sprzęgłową przekładnię BMW M DKG Drivelogic.
M3 produkowane jest w wersji coupe, od zeszłego roku również jako sedan, a w tym roku gamę modelową poszerzono o kabriolet. Wszystkie trzy wersje otrzymają na jesieni modernizacje na rok modelowy 2009, która dotknie przede wszystkim wnętrza. Wyloty klimatyzacji w sedanie otrzymają nowy kształt, zmieni się skrytka w środkowym podłokietniku, a przełącznik świateł będzie chromowany. Sedan otrzyma również facelifting, który zmieni tylną część auta podobnie jak w zwykłych wersjach silnikowych sedanu serii 3.
Wszystkie trzy modele będą miały nowy typ aktywnych zagłówków, nowy panel klimatyzacji, chromowany przycisk rozrusznika, otrzymają także nową generację iDrive, a nawigacja Professional oferowana będzie z 8,8-calowym wyświetlaczem (rozdzielczość 1280x480 pikseli).
Dodatkowo gama kolorystyczna poszerzy się o lakier Le Mans blue metallic, a odcień Space grey metallic dostępny będzie również dla wersji sedan.