Dzięki nowemu coupe BMW M3 do oferty bawarskiego producenta powraca samochód sportowy serii 3. Sportowy model bazuje na „cywilnym” coupe serii 3, jednak według Gerharda Richtera, wiceprezydenta dywizji M, technika wersji M3 jest w 80% odmienna. Głównym konkurentem nowego BMW M3 będzie Porsche 911 Carrera.
Nowe BMW M3 napędzane jest widlastym silnikiem 8-cylindrowym o pojemności skokowej 4,0 l. Jednostka oferuje moc 309 kW (420 KM) przy 8300 obr./min i maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 3900 obr./min. Stosunek masy do mocy wynosi w wypadku nowego M3 3,8 kg/KM. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje bawarczykowi 4,8 s, a 1 km ze startu zatrzymanego przejeżdża w 23,3 s. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, jednak za 2400 euro można zdemontować ogranicznik, co w efekcie zwiększa prędkość maksymalną o kolejne 30 km/h. Siła napędowa przenoszona jest na tylną oś za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów.
Średnie zużycie paliwa wynosi według danych producenta 12,4 l/100 km, a emisje CO2 osiągają poziom 295 g/km. Niskie jak na silnik 8-cylindrowy zużycie paliwa osiągnięto m. in. dzięki systemowi regeneracji energii hamowania. Rozważane są również inne systemy oszczędzające paliwo, np. system „Start-Stop” znany z małego BMW serii 1. Dla obniżenia masy dach BMW M3 wykonano z włókien węglowych, co zgodnie z twierdzeniem BMW jest unikalnym rozwiązaniem w seryjnych samochodach tego segmentu.
Poprzedniej generacji BMW M3 sprzedano w latach 1999-2006 w sumie 90 tys. egzemplarzy. BMW oczekuje, że aktualny model będzie jeszcze popularniejszy. Cenę podstawową ustalono w Niemczech na poziomie 66 650 euro (ok. 250 tys. zł).