BMW Motorrad przedstawiło nową generację swojego popularnego modelu z serii K. Nowy motocykl dostępny będzie w trzech wersjach – K 1300 S, K 1300 R i K 1300 GT.
Zmiany przebiegły przede wszystkim w jednostce napędowej, której pojemność zwiększyła się z 1157 cm3 do 1293 cm3. Czterocylindrowy rzędowy silnik chłodzony cieczą, który napędza K 1300 S produkuje teraz 129 kW (175 KM) przy 9250 obr./min (wzrost o 8 koni w porównaniu do K 1200 S). Maksymalny moment obrotowy zwiększył się dokładnie o 10 Nm i wynosi teraz 140 Nm przy 8250 obr./min. Siła napędowa przenoszona jest na tylne koło w rozmiarze 190/55 ZR 17 (z przodu 120/70 ZR 17) za pomocą 6-biegowej przekładni i kardanu. Ciekawostką jest, że nowy silnik miałby być oszczędniejszy i bardziej przyjazny środowisku naturalnemu.
Różnice widocznie są również na obudowie przedniej i bocznej. Motocykl zmienił się nie do poznania. Pod wieloma względami K 1300 S jest modelem flagowym BMW, dlatego znajdziemy w nim drugą generację przedniego zawieszenia Duolever, które powinno być jeszcze lepsze, a dodatkowo lżejsze. Kolejnym ciekawym rozwiązaniem jest nowy system regulowanego zawieszenia ESA II (Electronic Suspension Adjustement drugiej generacji), który oprócz zmiany hydrauliki za pomocą przycisku zmienia również sztywność sprężyn. Motocykl w standardzie oferuje systém ABS opcjonalnie poszerzony o system stabilizacji ASC (Automatic Stability Control).
Roadster K 1300 R otrzymał taką samą technikę, jedynie moc obniżono do 173 koni. K 1200 R do niedawna szczycił się tytułem najmocniejszy naked bike na rynku, jednak niedawno został wyprzedzony przez modele Suzuki B-King i Yamaha V-Max, chociaż w tym drugim wypadku polemizować można o przynależności do tego segmentu. Wbrew temu K 1300 R ma wiele do zaoferowania, np. żaden inny naked bike czy streetfighter nie umożliwia wybrać ustawienie zawieszenia według typu nawierzchni (system ESA II).
W BMW K 1300 GT nie liczy się moc maksymalna, dlatego nowy rzędowy silnik produkuje „tylko“ 160 KM, natomiast moment obrotowy 140 Nm pozostał bez zmian. Turystyczna wersja K 1300 zaoferuje długą listę wyposażenia opcjonalnego poprawiającego komfort podróżowania (np. tempomat, podgrzewane rękojeści i fotel, nawigacja, większy pleksiglas itp.).
Wciśnij żółty przycisk HD, jeśli obraz się zacina. Naciśnij przycisk : na odtwarzaczu by powiększyć obraz.
Wideo: BMW K1300S
Wideo: BMW K1300R
Wideo: BMW K1300GT