Liczba pojazdów sprzedanych przez BMW Polska wzrosła o 63,65 proc., w tym samochodów BMW o 64,25 proc., samochodów MINI o 46,55 proc. i motocykli BMW aż o 75 proc. Jest to piąty z kolei rok dynamicznego wzrostu sprzedaży polskiego przedstawicielstwa.

Największą popularnością cieszyło się BMW serii 1, którego sprzedaż wzrosła aż o 179 proc. Ciągle rozszerzająca się gama wersji nadwoziowych i silnikowych tego najmniejszego BMW będzie przyciągała nowych klientów również w przyszłości.

Seria 1 wyprzedziła dotychczasowych faworytów – BMW serii 5 (wzrost sprzedaży o 35 proc.) i BMW serii 3 (wzrost o 31 proc).

Wszystkie wymienione powyżej serie są standardowo wyposażone w pakiet rozwiązań technologicznych EfficientDynamics, który przyczynia się bardzo wydajnie do obniżenia konsumpcji paliwa a co za tym idzie emisji spalin i CO2 przy jednoczesnym wzroście mocy i jeszcze lepszych osiągach aut. Zostało to docenione przez wszystkich nabywców tych modeli.

Najbardziej spektakularny wzrost sprzedaży odnotowała w minionym roku z niecierpliwością oczekiwana seria BMW X5 – Polacy kupili cztery razy więcej samochodów tej serii, z których najpopularniejszy był model z bezkonkurencyjnym silnikiem 3,0d ! Na drugim miejscu znalazła się „jedynka” i zaraz po niej BMW Z4, które podwoiło swoją sprzedaż. Również dobiegająca końca swojego cyklu flagowa seria 7 zanotowała ponad 50% wzrost sprzedaży.

Świetna dynamikę sprzedaży odnotowało także MINI. W porównaniu do roku poprzedniego liczba sprzedanych aut wzrosła aż o 46,55%, a model Nowy MINI Cooper był tym najczęściej kupowanym. Wprowadzenie na rynek nowego MINI Clubman pod koniec ubiegłego roku przyczyni się do wzrostu sprzedaży w obecnym roku kalendarzowym.

Wprowadzanie nowych modeli odbiło się również bardzo korzystnie na wzroście sprzedaży motocykli BMW. Nabywców znalazło o ponad 75 proc. więcej motocykli niż w roku 2006.

Szef BMW Polska Erich Papke tak skomentował doskonałe wyniki sprzedaży w 2007 roku:

- Bardzo się cieszymy, że zarówno marka jak i auta produkowane przez BMW były w minionym roku tak chętnie wybierane przez Polaków. Przedstawicielstwo BMW pojawiło się jako ostatnie w klasie premium na polskim rynku i 5 lat temu różnica w sprzedaży między nami a konkurencją była bardzo wyraźna. Zeszłoroczne wyniki pokazują, że różnica ta jest już bardzo niewielka, a najszybszy wzrost sprzedaży BMW w całym segmencie premium pozwala patrzeć z dużym optymizmem w przyszłość.