W przypadku piątej generacji serii 7 BMW zrezygnowało z ekstrawagancji stylistycznych, za które krytykowano czwartą generację i postawiło na spokojniejsze linie łączące nowoczesne kształty poprzedniego modelu z lekkością trzeciej generacji. Kształty nowej generacji mają bardziej trafiać w gusta tradycyjnych klientów zainteresowanych dużymi luksusowymi limuzynami. Podobnie spokojna jak design nadwozia jest również stylistyka wnętrza, gdzie ponownie pojawił się tradycyjny lewarek (a raczej typowy dla nowych BMW joystick) na tunelu centralnym, a konsolę centralną lekko zwrócono ku kierowcy.
Na razie dostępne są dane techniczne dotyczące wersji 750i i 750Li przeznaczonych na rynek północnoamerykański. Do ich napędu służyć będzie widlasta ósemka 4,4 l twin turbo, która zadebiutowała w modelu X6. W BMW 7 silnik oferuje moc ponad 294 kW (400 KM) w zakresie 5500-6400 obr./min i moment obrotowy 610 Nm od 1750 do 4500 obr./min. Siła napędowa przenoszona będzie na koła za pośrednictwem sześciobiegowego automatu z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów.
Obok elektronicznych systemów znanych z pozostałych modeli marki BMW w serii 7 znajdziemy nowość nazwaną Integral Active Steering. Chodzi o system aktywnego sterowania tylnymi kołami, które przy wysokich prędkościach skręcają w tym samym kierunku jak koła przednie, a przy niskich prędkościach i manewrowaniu w kierunku odwrotnym. Piąta generacja BMW serii 7 oferuje również drugą generację systemu iDrive, którego działanie usprawniono i uproszczono.