Od pierwszego października bieżącego roku powstaną w ramach monachijskiej firmy BMW dwie nowe dywizje. Nową strategię korporacyjną do roku 2020 zatwierdził już zarząd i rada nadzorcza firmy. Pierwsza z planowanych dywizji zajmie się rozwojem firmy i marki, druga skupi się na administrowaniu siecią zakupu i dostawców. Ta druga dywizja odpowiedzialna będzie za obniżenie kosztów zakupu materiałów, które są dla grupy BMW największą kategorią kosztów.

W ramach nowej strategii BMW będzie usiłować o to, aby w roku 2012 osiągnąć w sektorze samochodów odtworzenie zużytego kapitału w wysokości 26% i rentowności przychodów w zakresie 8-10%. Firma chce zwiększyć przychody i zyski ze sprzedanego samochodu, a zarazem obniżyć koszty administracyjne i wydatki na rozwój, produkcję i sprzedaż na jeden samochód. W sumie BMW planuje zaoszczędzić w ten sposób do roku 2012 aż 6 mld euro.

BMW chciałoby także do roku 2012 osiągnąć roczną sprzedaż detaliczną na poziomie 1,8 mln pojazdów. W segmencie motocyklowym firma chce osiągnąć w tym samym horyzoncie czasowym roczną sprzedaż 150 tys. motocykli, czyli o 50% więcej niż dotychczas. Do roku 2012 zdolności produkcyjne zakładu we Spartanburgu powinny zwiększyć się z obecnych 140 tys. do 240 tys. pojazdów. Wzrost produkcji w USA ma obniżyć uzależnienie od rozwoju kursu dolara w stosunku do euro.

Zainteresowanych kupnem akcji niemieckiej firmy zapewne ucieszy informacja, że dojdzie do wyraźnego zwiększenia dywidendy. O konkretnym procencie zarząd i rada nadzorcza będą dopiero dyskutować.