Wobec utrzymującego się światowego kryzysu ekonomicznego, firma, tak jak przypuszczano, nie zdołała osiągnąć w roku 2009 wyniku z poprzednich 12 miesięcy. Jednakże, spadek o 10,4 % był mniejszy niż zakładano i ostatecznie stosunkowo umiarkowany.

W 2009 roku firma BMW Group sprzedała na świecie ogółem 1 286 310 ( w roku poprzednim 1 435 876 ) pojazdów. Tym samym, firma mogła po raz kolejny powiększyć swe udziały w segmencie premium i utrzymać pozycję światowego lidera wśród dostawców pojazdów tej klasy.

Ian Robertson, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, powiedział: „W roku 2009 udało nam się utrzymać pozycję lidera segmentu aut klasy premium. Mimo trudnej sytuacji ekonomicznej, od kwietnia udaje nam się stale rozszerzać strefę wpływów, a od września sprzedaż systematycznie rośnie. Czwarty kwartał zakończyliśmy zwyżką sprzedaży na poziomie 7,7 %. Spadek sprzedaży w roku 2009 okazał się mniejszy, niż przewidywano. Wchodzimy w nowy rok z optymistycznym nastawieniem i to pomimo faktu, iż wciąż odczuwamy skutki globalnego kryzysu ekonomicznego. W 2010 roku planujemy wypracować wzrost w jednocyfrowym przedziale procentowym. Duża liczba nowych modeli BMW i MINI odegra tu kluczową rolę”.

Nowe BMW serii 5, które zadebiutuje w marcu, będzie jednym z najważniejszych nowych modeli BMW Group w 2010 roku.

Firma BMW Group zanotowała dynamiczny wzrost za cały ubiegły rok na rynkach wschodzących takich jak Chiny (90 536 / +37,5 %), Brazylia (6 398 / +118,8 %) oraz Indie (3 619 / +24,4 %).

Niemcy były największym rynkiem zbytu aut BMW oraz MINI w roku 2009. Klienci zakupili tam łącznie 258 012 (w roku poprzednim 284 786 / -9,4 %) pojazdów. Wskaźnik sprzedaży dla Mini wyniósł w 2009 roku 33 517 sztuk, co oznacza, iż rok ten był najlepszym rokiem marki w Niemczech od czasu jej debiutu na tym rynku.

Na rynku amerykańskim firma BMW Group zanotowała niższe współczynniki sprzedaży za rok 2009, co zresztą wpisuje się w ogólną tendencję. W całym ubiegłym roku sprzedaż spadła o 20,3 % ( 241 727 - rok poprzedni 303 190).

W 2009 roku wzrost sprzedaży odnotowały m.in. modele serii 7 (52 680 / +35,7%) oraz X6 (41 667/+56,8%) i Z4 (22 759/ +26,4%).

Marka Mini również zanotowała w grudniu wyraźny wzrost o 22,2 % - w badanym miesiącu sprzedało się 18 335 (w roku poprzednim 15 010) samochodów. Za cały rok 2009 dane te wynoszą 216 538 pojazdów sprzedanych na świecie (w roku poprzednim 232 425 / -6,8 %).

W 2009 roku 1 002 pojazdy marki Rolls-Royce znalazły nabywców. Dane te uwzględniają pierwsze 150 sztuk modelu Ghost, które sprzedano w grudniu. Firma BMW Motorrad sprzedała przez cały 2009 rok 87 306 (w roku poprzednim 101 685 / -14,1 %) jednośladów.