Dzięki technice EfficientDynamics wszystkie wersje X5 mają zużywać mniej paliwa niż porównywalni konkurenci. Na dodatkowe oszczędności pozwolą także nowe, 8-przełożeniowe „automaty”. Topowa odmiana X5 to auto wyposażone w 5-litrowe V8 o mocy 407 KM i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm, dostępnym już przy 1750 obr./min. Dzięki widlastej jednostce ważące 2,5 tony auto rozpędzi się do „setki” w 5,5 s, a prędkość maks. wyniesie 250 km/h. Obiecywane przez producenta średnie zużycie paliwa to tylko 12,5 l/100 km – całkiem nieźle jak na ten model! Gdyby jeszcze emisja CO2 była niższa (292 g/km)...
BMW X5 xDrive 35i zostało wyposażone w 6-cylindrowy, rzędowy silnik o mocy 306 KM, który rozpędza samochód do 235 km/h, a od 0 do 100 km/h potrzebuje 6,6 s. Spalanie: 10,1 l/100 km. Identyczną moc jak rzędowa „szóstka” ma również diesel 40d, który według zapewnień fabryki ma spalać średnio tylko 7,5 l/100 km. Podstawowa jednostka w X5 – 30d ma moc 245 KM i średnie zużycie paliwa 7,4 l/100 km. Wszystkie motory spełniają oczywiście normę Euro 5.
BMW postarało się także, by mający już 10 lat samochód wyglądał świeżo. Powiększono boczne wloty powietrza w zderzaku, a podwójne reflektory (w połączeniu z opcjonalnymi biksenonami) mają teraz świecące pierścienie LED. Tylne światła także są diodowe. W opcji X5 znalazła się m.in. 4-strefowa klimatyzacja automatyczna oraz 2 dodatkowe siedzenia w bagażniku, dzięki czemu auto staje się 7-osobowe.