Auto Świat Wiadomości Aktualności BMW X5 Security Plus: pancerna twierdza (fotogaleria)

BMW X5 Security Plus: pancerna twierdza (fotogaleria)

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Niemiecki producent wciąż poszerza ofertę modelu X5 o nowe wersje. Po sportowym M nadchodzi kolejna o nazwie Security Plus.

BMW X5 Security Plus: pancerna twierdza (fotogaleria)
Zobacz galerię (32)
Auto Świat
BMW X5 Security Plus: pancerna twierdza (fotogaleria)

Jak sama nazwa wskazuje, jest to auta dla tych, którzy obawiają się o swoje życie. X5 Security Plus to pojazd opancerzony. Dodatkowo zabezpieczono także miejsca mniej wytrzymałe na przebicie kulą, jak m.in. pomiędzy drzwiami i słupki boczne. Boczne szyby i przestrzeń za tylnymi siedzeniami otrzymały również specjalną warstwę ochronną.

Opancerzone BMW X5 wyposażone jest w interkom, który umożliwia bez potrzeby otwierania drzwi kontakt z osobami znajdującymi się poza pojazdem. W momencie zbliżania się niebezpieczeństwa można uruchomić alarm, który automatycznie zablokuje wszystkie drzwi i okna. Jego uzupełnieniem są zewnętrzne sygnały akustyczne i świetlne.

Nabywca może zamówić sobie także kamerę, z której obraz będzie widoczny na wyświetlaczu systemu pokładowego i Driver. Druga kamera jest w przednim zderzaku. Auto wyposażone jest w adaptacyjne reflektory bi-ksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów.

Pojazd napędzany jest ośmiocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 4,8 litra o mocy 261 kW (355 KM) z maksymalnym momentem obrotowym 475 Nm przy 3400 obr./min. Napęd czterech kól xDrive współpracuje z kontrolą stabilizacji DSC i systemem ICM (Integrated Chassis Management).

Specjalne opony po przestrzeleniu umożliwiają pokonanie dystansu 150 km z prędkością 80 km/h. X5 Security Plus od 0 do 100 km/h przyspiesza w ciągu 8,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h, które jest jednak ograniczona elektronicznie.

Podstawą jest wersja podstawowa X5, która produkowana jest w amerykańskim Spartanburgu, elementy bezpieczeństwa wykonała meksykańska firma. Na pierwszy rzut oka opancerzone BMWpraktycznie nie różni się od wersji standardowej.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: