Logo

Bogatsze 206

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Jesienią Peugeot 206 został wzbogacony o nowe rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo aktywne i komfort pasażerów. Najmniejszego Peugeota wyposażono w system ABS, który rozdziela siłę hamowania w sposób indywidualny dla każdego koła, co wpływa pozytywnie na stabilność pojazdu w czasie awaryjnego hamowania.

Na wzór nowej "206" RC układ odpowiedzialny za stabilność toru jazdy (ESP) jest dostępny progresywnie, w pierwszej kolejności w wersjach XS i XT wyposażonych w benzynową jednostkę napędową o pojemności 1,6 l oraz diesle 2.0 z bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail. Podobnie jak w samochodach z wyższej półki system ESP w "206" przeciwdziała blokowaniu kół (ABS), który umożliwia kierowanie autem podczas hamowania na nawierzchni o różnej przyczepności. Rozdziela siłę hamowania (ESBS) dla każdego koła z osobna, uniemożliwia również ich poślizg (ASR). Funkcja kontroli dynamicznej stabilności (CDS) analizuje nadany przez kierowcę kierunek jazdy (kąt wychylenia kierownicy, szybkość pojazdu, jego podsterowność i nadsterowność) i w razie potrzeby przywraca obraną przez niego trasę. Ponadto model 206 z układem ESP wyposażono w dwie dodatkowe funkcje: wspomaganie nagłego hamowania i automatyczne włączanie świateł awaryjnych. Funkcje ASR oraz CDS można dowolnie lub równocześnie wyłączyć. Jednak w momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce zostają one automatycznie uaktywnione.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: