Aby kontrolować i kierunkować przepływ powietrza, w podwoziu zamontowano specjalne łopatki, pomocnicze otwory i płyty. Podwozie przesuwa się o milimetry, a układ zawieszenia w granicach 10-20 mm.Już w roku 1992 Honda wprowadziła nowatorską technologię elektrycznego impulsu sterującego przepustnicą. Ta sama technologia zawiaduje pracą sprzęgła i zmianą biegów. Samochód wyposażony jest w dwa pedały: hamulca i gazu. Wszystkie informacje pojawiają się na elektroluminescencyjnym wyświetlaczu zespolonym z kolumną kierownicy.Choć w samochodach Formuły 1 pojemność zbiornika paliwa nie jest ograniczona, zwyczajowo montuje się zbiornik 110-litrowy. Taka ilość paliwa pozwala bolidowi F1 pokonać dystans 210 km. Podczas wyścigu Grand Prix, który rozgrywa się na dystansie 300 km, niezbędne jest tylko jedno tankowanie. Roczny budżet utrzymania nowoczesnego bolidu F1 (wyłączając silniki) wynosi 60 mln funtów brytyjskich. Ekipa BAR liczy 340 pracowników. Projekt i konstrukcja podwozia to 250000 roboczogodzin. W ciągu jednego sezonu zespół przygotowuje sześć podwozi - cztery do wyścigów, na dwóch pozostałych przeprowadza się kolejne testy. Nad konstrukcją silnika w japońskim Tochigi pracuje 300 inżynierów Hondy.
Bolid roku 2001
P ojazd zespołu BAR-Honda rozwija prędkość 320 km/h oraz przyspiesza od 0 do 200 km/h, a następnie wyhamowuje w 6,1 sekundy. Przy pokonywaniu zakrętów przeciążenie wynosi 4,5 g, a wytwarzane siły sprawiają, że pojazd waży trzykrotnie więcej.