Wrześniowy wynik w wysokości 7 012 sprzedanych pojazdów jest o 36,3% większy niż uzyskany rok wcześniej i jest to jednocześnie rekordowy wynik miesięcznej sprzedaży od początku roku (po raz pierwszy został przekroczony pułap sprzedaży 7 000 sztuk) - czytamy w raporcie Samaru.

Segmentem na rynku samochodów dostawczych i ciężarowych w którym dochodzi do największej liczby transakcji zakupowych jest klasa pojazdów o dmc powyżej 16 ton. Tegoroczna sprzedaż w tym segmencie wyniosła od początku roku do września 14,5 tys. pojazdów, co w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego daje wynik o +70,5% lepszy. Drugimi pod względem popularności są auta o dmc od 3,5-6 ton - sprzedaż od początku roku wyniosła 12,3 tys. sztuk (+44,8%). Na trzecim miejscu segment lekkich samochodów dostawczych - 12,1 tys. sztuk, (+5,7%).

Wśród ciężarówek (DMC powyżej 16 ton) najlepiej w Polsce sprzedawały się modele marki DAF. W okresie styczeń-wrzesień zostało zarejestrowanych 3 081 aut co stanowi wzrost o równe 100%. Drugie miejsce okupuje MAN (2 483 sztuki, +32%), a trzecie Scania (2 340 sztuk, +108%). Na kolejnych miejscach plasuje się Volvo Trucks (2 291 sztuk, +50%). Znakomite wyniki osiągnęły również Mercedes i Iveco. Obu producentom udało się podwoić swoją sprzedaż w porównaniu z rokiem 2006. Mercedes (+110%, 1 856 sztuk), Iveco (+130%, 1 081 sztuk).

Według informacji zebranych przez Samar w gronie ciężarówek o dmc 10,1-15,9 ton najczęściej kupowane sa pojazdy MAN-a (674 sztuki, +46,5%) i Iveco (339 sztuk, +20,2%). Obaj producenci sprzedali też najwięcej pojazdów o DMC 6,1-10 ton, ale liderem jest tu Iveco (246 sztuk), a MAN zajął 2. lokatę (170 sztuk).

W klasie pojazdów od dmc 3,5-6 ton prowadzi Mercedes z liczbą 2 159 (+48%) sprzedanych aut. Na kolejnych Renault (1 964 sztuki, +22%), Iveco (1 426 sztuk, +43%), Fiat (1 217 sztuk, rekordowy w skali rynku wzrost o ponad 400%) oraz Ford (1 215 sztuk, +23%).