Asystent parkowania Boscha ogranicza codzienny stres, jaki jest udziałem wielu kierowców. Przy pomocy czujników ultradźwiękowych system dokonuje pomiaru wielkości przestrzeni do parkowania, a następnie wprowadza pojazd na miejsce automatycznie, bez konieczności wykonywania manewrów kierownicą. Innowacyjne rozwiązanie stosowane jest w modelach Mercedesa serii A i B.

Koniecznym warunkiem technicznym do zastosowania systemu automatycznego parkowania w pojeździe jest elektryczne wspomaganie kierownicy, funkcja wspomagania parkowania oraz dwa dodatkowe czujniki ultradźwiękowe, po jednym z każdej strony pojazdu.

Czujniki te służą do pomiaru wielkości miejsca parkingowego w momencie, gdy samochód przejeżdża obok z prędkością maksymalną 35 km/h. Boczna odległość od miejsca parkingowego oraz parkujących pojazdów powinna wynosić od 30 do 180 cm. W obecnej konfiguracji systemu wystarczy, aby miejsce parkingowe było o 80 cm dłuższe od długości samego pojazdu.

Jeżeli miejsce jest wystarczające do zaparkowania pojazdu, system przekazuje kierowcy odpowiednią informację. W zależności od producenta i typu pojazdu może to być sygnał optyczny, dźwiękowy lub zapowiedź głosowa. Po uaktywnieniu asystenta parkowania przez kierowcę, system oblicza liczbę i rodzaj najbardziej optymalnych manewrów wprowadzających samochód na miejsce. Kierowca musi jedynie operować gazem i hamulcem. Kierownica będzie skręcać automatycznie, gdy prowadzący zdejmie z niej ręce.

Wspomaganiem kierownicy oraz wykonaniem odpowiednich do zaparkowania pojazdu skrętów steruje układ elektroniczny. Wszystko odbywa się automatycznie, nawet jeśli zaparkowanie pojazdu wymaga wykonania wielu kolejnych manewrów. Asystent parkowania jest w stanie rozpoznać ewentualne przeszkody oraz krawędź krawężnika, działa także w przypadku braku krawężnika jako elementu orientacyjnego oraz w nocy.

System Boscha znacznie zwiększa komfort jazdy. Dzięki niemu można zapomnieć o nieudanych i nerwowych próbach zaparkowania pojazdu. Automatyczny proces parkowania jest całkowicie bezpieczny, a kierowca ma w każdej chwili możliwość ingerencji w pracę systemu.

Po raz pierwszy system do pomiaru miejsc parkingowych Boscha został zastosowany w roku 2006, w Citroenie C4 Picasso. Jeszcze w tym roku Bosch opracuje rozwiązanie przeznaczone do samochodów osobowych ze wspomaganiem hydraulicznym.

W tej wersji systemu kierowca będzie sterował autem własnoręcznie, z pomocą prostych wskazówek dotyczących odpowiedniego skrętu kierownicy i punktów zatrzymania lub zmiany kierunku jazdy. Trwają już także prace nad rozwiązaniami technologicznymi, które umożliwią parkowanie bez jakiejkolwiek ingerencji kierowcy.