System wyraźnie obniża zużycie paliwa, zwłaszcza w ruchu miejskim, pomaga też zmniejszyć emisję dwutlenku węgla. Produkcja nowego modelu Kia ruszy na początku 2009 roku. Bosch dostarcza do niego także rozruszniki, sterowniki silnika oraz czujniki położenia wału korbowego.Technologia Start-Stop pozwala w niedrogi sposób obniżyć zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla.

W samochodzie zatrzymującym się, np. na czerwonym świetle system automatycznie wyłącza silnik, a następnie uruchamia go, gdy tylko kierowca będzie chciał ruszyć i naciśnie pedał sprzęgła. Największe oszczędności rozwiązanie Start-Stop daje przy poruszaniu się po mieście – testy przeprowadzone przez koncern Kia wykazują, że mogą one sięgać nawet 15 procent.

Przy projektowaniu systemu Start-Stop dla modelu KIA cee’d ISG inżynierowie Boscha wyraźnie zwiększyli liczbę możliwych rozruchów, a tym samym wydłużyli żywotność układu w porównaniu do konwencjonalnych rozruszników. Mocniejszy silnik elektryczny oraz cichsza i ulepszona mechanika jednotorowa gwarantują niezawodny i szybki start silnika.

Mimo rozszerzenia funkcji rozrusznik zachował kompaktową konstrukcję i można go bardzo łatwo zintegrować w pojeździe. Sterownik (także skonstruowany przez firmę Bosch) zawiera oprogramowanie, które analizuje wszystkie wymagane dane czujników oraz steruje procesem wyłączania i włączania silnika. Koncern dostarcza do nowego modelu KIA również czujniki położenia wału korbowego, które informują system o dokładnej pozycji wału napędowego.

W systemach Start-Stop produkcji Bosch kryją się kompetencje z zakresu techniki rozruchowej, układów napędowych oraz dystrybucji energii. W przeciwieństwie do innych technologii, rozwiązanie Boscha jest przystosowane także do rozruchu zimnego silnika Diesla.

Bosch ma w swojej ofercie niemal wszystkie komponenty do tych systemów: specjalnie przystosowane rozruszniki, oprogramowanie sterujące, czujniki położenia wału korbowego, czujniki akumulatora oraz wydajne alternatory.

Bosch oferuje systemy typu Start-Stop od 2007 roku. Do połowy 2008 roku wyposażono w nie już pół miliona samochodów marki BMW i Mini. Eksperci Boscha szacują, że do roku 2012 co drugi nowy samochód w Europie będzie wyposażony w ten ekologiczny i ekonomiczny system. Oprócz koncernu Kia, trzech kolejnych producentów samochodów przygotowuje się do rozpoczęcia produkcji aut z seryjnie montowanym systemem Start-Stop firmy Bosch. Ma to nastąpić w ciągu najbliższych miesięcy.