Logo
WiadomościAktualnościBouffier i Peugeot 207 S2000 najlepsi w Rajdzie Karkonoskim

Bouffier i Peugeot 207 S2000 najlepsi w Rajdzie Karkonoskim

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Bryan Bouffier i Xavier Panseri po raz trzeci z rzędu triumfowali w Rajdzie Karkonoskim. Załoga Peugeot Sport Polska Rally Team oddała rywalom tylko trzy oesy

Bouffier i Peugeot 207 S2000 najlepsi w Rajdzie Karkonoskim
Auto Świat
Bouffier i Peugeot 207 S2000 najlepsi w Rajdzie Karkonoskim

Bouffier zostawił za sobą Kajetana Kajetanowicza o 48,9 sekundy - i awansował na drugie miejsce w RSMP. Kajto wygrał dzisiaj dwa odcinki specjalne. Na podium znalazł się także Grzegorz Grzyb, który ostatecznie okazał się szybszy od bardziej doświadczonego Michała Sołowowa.

- Miło tu wygrywać. Fajne, podstępne odcinki, trudne i ciekawe do jazdy. – powiedział szczęśliwy na mecie Bryan Bouffier. Z samochodem nie było problemów. Na ostatniej pętli było ślisko i nie chciałem ryzykować rozbicia samochodu.

- Dwa miejsca na podium – pierwsze i trzecie – to świetny wynik. Cieszy szczególnie postawa Bryana Bouffiera, który nie dał swoim rywalom żadnych szans, pierwszego dnia wygrywając wszystkie odcinki specjalne. Także jazda Grześka Grzyba zasługuje na uznanie. Widać, że coraz lepiej dogaduje się ze swoim Peugeotem 207 S2000, co cieszy przed następną Rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Mam nadzieję, że w swoim „domowym” Rajdzie Rzeszowskim Grzesiek będzie już walczył o zwycięstwo – mówi Dorota Pajączkowska, PR Manager Peugeot Polska.

Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran po zaciętej rywalizacji podczas dwóch dni Rajdu Karkonoskiego wywalczyli doskonałe drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i byli najszybszymi Polakami w 3. rundzie RSMP. Strata do zwycięzcy rajdu była mniejsza niż przewaga, jaką wypracowali nad trzecią załogą w rajdzie. Kajetan z Jarkiem praktycznie na wszystkich odcinkach notowali czasy w pierwszej trójce, a dwie próby pokonali najszybciej z całej stawki. 36 punktów zdobytych na trasach w okolicach Jeleniej Góry pozwoliło załodze LOTOS Dynamic Rally Team powiększyć przewagę nad konkurentami w mistrzostwach Polski i umocnić się na pozycji lidera w klasyfikacji generalnej RSMP 2011.

- Jestem bardzo zadowolony z rajdu i myślę, że wszyscy w zespole są równie szczęśliwi. – powiedział na mecie Kajetan Kajetanowicz. Drugie miejsce jest dobre, ale oczywiście wolałbym być na pierwszym. Mam świetny zespół i chcę dla niego wygrywać. Widać, że zmiany, które poczyniliśmy w samochodzie oraz dobre przygotowanie teamu do tego rajdu przyniosły świetny rezultat. Samochód spisywał się doskonale i choć musimy jeszcze trochę popracować nad ustawieniem zawieszenia, jest lepiej niż było. Nie jest to wprawdzie S2000, ale naprawdę dobrze się nim jedzie. Sam rajd był bardzo trudny, mieliśmy kilka sytuacji, które spowodowały, że adrenalina w naszych organizmach była na maksymalnym poziomie. Z ulgą przyznaję – cieszę się, że jesteśmy na mecie i to na tak dobrym miejscu, bo odcinki tego rajdu były naprawdę wymagające. Wszystko zagrało perfekcyjnie i bardzo dziękuję całemu zespołowi za ciężką pracę. Utrzymaliśmy pozycję lidera w mistrzostwach Polski. Na pewno będzie ciekawie podczas kolejnych rund, co spodoba się kibicom.

- Zgodnie z przewidywaniami drugi dzień był naprawdę wymagający. – powiedział Jarek Baran. Wygraliśmy dwa przejazdy odcinka Lubomierz, chyba najtrudniejszego w całym rajdzie, i to bardzo cieszy. Faktycznie dużo dziś adrenaliny, ale myślę, że atmosfera jest dobra i uczciwie zapracowaliśmy na to drugie miejsce. Na mecie okazało się, że był to mój dwusetny rajd, o czym nie zapomniała moja niezawodna żona Marta, a ja byłem mocno zaskoczony.

Drugi dzień okazał się nieco pechowy dla braci Bębenków, startujących samochodem Mitsubishi Lancer Evo X w barwach Platinum Rally Team. Przebita opona przed pierwszym OS-em kosztowała spóźnienie na PKC. Spowodowała też konieczność przejechania pierwszej pętli przy bezdeszczowej pogodzie na miękkich intermediatach, które miały zostać użyte na wypadek zmiany pogody. Dobór opon na drugą pętle też nie był najtrafniejszy.

- Tuż przed startem do pierwszego dzisiejszego odcinka przebiliśmy oponę. Jej wymiana kosztowała nas spóźnienie na PKC, a to nie powoduje nadmiernie optymistycznego nastroju. – powiedział Grzegorz Bębenek. Na dodatek przebite koło zamieniliśmy na miękką intermediatę co utrudniło jazdę - na szybkich fragmentach taka opona nie sprawuje się tak jak powinna. Z trzema jednakowymi i jedną miękką oponą przejechaliśmy wszystkie trzy niedzielne odcinki specjalne. Podczas drugiej pętli nie wstrzeliliśmy się z doborze opon, co m.in. zaowocowało nie najlepszym prowadzeniem się auta. Nie ukrywam, że nie jest to chyba do końca mój rajd. Mam nadzieje, że to ten jeden w sezonie.

Rajd Karkonoski 2011 - wyniki

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

Poz.NrZałogaAutoKategoriaCzasKaraCzas+karaStrata do zwycięzcyStrata do poprz.
14Bouffier / Panseri207 S2000S2R41:22:45.4-1:22:45.4+0.0+0.0
21Kajetanowicz / BaranSubaru ImprezaS2R41:23:34.3-1:23:34.3+48.9+48.9
38Grzyb / SiatkowskiPeugeot 207 S2000S2R41:24:29.4-1:24:29.4+1:44.0+55.1
42Sołowow / BaranFord Fiesta S2000S2R41:24:41.4-1:24:41.4+1:56.0+12.0
57Kuzaj / GerberMitsubishi Evo XS2R41:26:02.6-1:26:02.6+3:17.2+1:21.2
63Kuchar / DymurskiMitsubishi Evo VHRP1:26:21.2-1:26:21.2+3:35.8+18.6
75Bębenek / BębenekMitsubishi Evo XS2R41:26:15.910.01:26:25.9+3:40.5+4.7
814Czopik / ZawadaMitsubishi Evo XN41:26:57.8-1:26:57.8+4:12.4+31.9
915Chuchała / HellerSubaru Impreza TMR10N41:29:40.5-1:29:40.5+6:55.1+2:42.7
1012Stec / MadejMitsubishi Evo IXN41:30:12.0-1:30:12.0+7:26.6+31.5
1123Chmielewski / DachowskiCitroen DS3R3T1:30:44.9-1:30:44.9+7:59.5+32.9
1233Kornicki / HundlaCitroen C2R2 MaxR2B1:32:56.0-1:32:56.0+10:10.6+2:11.1
1318Abramowski / WłochMitsubishi Evo IXN41:33:48.0-1:33:48.0+11:02.6+52.0
1441Hankiewicz / MroczkowskiCitroen C2 R2R2B1:34:30.7-1:34:30.7+11:45.3+42.7
1531Gryc / KuśnierzCitroen C2R2 MaxR2B1:35:08.9-1:35:08.9+12:23.5+38.2
169Maliński / WilkMitsubishi Evo IXS2R41:35:30.6-1:35:30.6+12:45.2+21.7
1737Woźniczko / LeśniakFord FiestaRP/F1:36:03.5-1:36:03.5+13:18.1+32.9
1839Jaroszewicz / TarapackiFord FiestaRP/F1:37:15.0-1:37:15.0+14:29.6+1:11.5
1947Rybacki / BarRenault ClioN31:39:45.6-1:39:45.6+17:00.2+2:30.6
2038Płonka / GruszkaRenault TwingoR2B1:41:16.1-1:41:16.1+18:30.7+1:30.5
2140Stalmach / KaźmierczakFord FiestaRP/F1:42:10.7-1:42:10.7+19:25.3+54.6
2235Markowski / MachelaFord FiestaRP/F1:45:23.4-1:45:23.4+22:38.0+3:12.7
2311Chwist / BurkatSubaru ImprezaN41:47:23.7-1:47:23.7+24:38.3+2:00.3
2446Berliński / JeżewskiPeugeot 206 RCN31:47:34.6-1:47:34.6+24:49.2+10.9
2522Czekan / CzekanHonda Civic Type-RA71:47:41.9-1:47:41.9+24:56.5+7.3
2634Żerebecki / RybkoCitroen C2R2 MaxR2B1:47:44.1-1:47:44.1+24:58.7+2.2
2748Ratajczyk / FiołekRenault ClioN31:48:53.750.01:49:43.7+26:58.3+1:59.6
2836Piotrowski / PleskotCitroen C2R2 MaxR2B1:49:52.3-1:49:52.3+27:06.9+8.6
2927Szymański / MartynekSubaru LegacyHR131:50:41.510.01:50:51.5+28:06.1+59.2
3017Typa / ObrębowskiMitsubishi Evo IXN41:51:03.4-1:51:03.4+28:18.0+11.9
3145Herbi / HandwerkerHonda Civic Type-RN31:52:25.510.01:52:35.5+29:50.1+1:32.1
3244Gagacki / GurdziołekHonda Civic Type-RN31:55:52.8-1:55:52.8+33:07.4+3:17.3
3330Felix / NiewiarowskiBMW M3HR131:55:53.11:10.01:57:03.1+34:17.7+1:10.3
3428Klementowicz / KlementowiczBMW M3HR132:13:51.9-2:13:51.9+51:06.5+16:48.8
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: