Najgorszy natomiast (Mitsubishi Pajero Pinin) w teście czołowym wykazał się odpornością zderzeniową na poziomie, który już 3 lata temu znaczył przysłowiowy ogon stawki. Miłym zaskoczeniem okazały się konstrukcje sportowe - zarówno Audi TT, jak MG z założenia mają mniej możliwości chronienia pasażerów niż auta o nadwoziach zamkniętych, ale w obu przypadkach ocena 4-gwiazdkowa była w pełni zasłużona. Przy okazji MG pobiło dotychczasowy rekord w dziedzinie ochrony pieszego: 3 gwiazdki i najwyższy rezultat procentowy. Drugi biegun w tej dziedzinie i dwaj nowi rekordziści to Audi TT i Skoda Superb, po zero gwiazdek za ochronę przechodniów. Może już czas przemyśleć niektóre konstrukcje od nowa?
Brak wyobraźni czy błędy?
Wśród testowanych w styczniu przez Euro-NCAP aut nie pojawił się wynik 5-gwiazdkowy. Wręcz przeciwnie - jedyny naprawdę przyzwoity rezultat (BMW X5) zaledwie zbliżył się do dolnych granic osiągnięć obecnej czołówki.