Wyróżniający się nowatorskim i przyjaznym stylem, który stanowi syntezę nowoczesności i dynamizmu, Nemo Combi charakteryzuje się ograniczonymi wymiarami zewnętrznymi i przestronnym wnętrzem, funkcjami zapewniającymi komfort pięciu pasażerom, praktycznością, solidną budową i oszczędną eksploatacją. Aby jeszcze bardziej podkreślić wszechstronny i rekreacyjny charakter samochodu, Nemo Combi jest również dostępny w wersji XTR. Nowy, rodzinno-rekreacyjny Nemo Combi oferuje: zwartą budowę zewnętrzną (długość 3,96 m) i doskonałą zwrotność, co sprawia, że z łatwością przemieszcza się w ruchu miejskim oraz pomysłową koncepcję, dzięki której pomimo niedużych rozmiarów oferuje doskonałe rozwiązania.
Duże wymiary wewnętrzne
Dostosowanym do warunków miejskich rozmiarom zewnętrznym towarzyszy duża przestrzeń w środku. Wnętrze zaskakuje przestronnością. Przy szerokości na poziomie łokci wynoszącej 1 420 mm z przodu i 1 441 mm z tyłu, wysokości pod dachem wynoszącej 1 063 mm z przodu i 1 049 mm z tyłu i całkowitej długości kabiny wynoszącej 1 680 mm, Nemo Combi zapewnia swoim pasażerom przestronność godną samochodu wyższej klasy.Przednie siedzenia i tylna kanapa są łatwo dostępne i komfortowe. Tylne siedzenia podwyższone o 40 mm w stosunku do foteli przednich zapewniają pasażerom z tyłu doskonałą widoczność. Pojemność bagażnika wynosi od 356 litrów pod półką do 884 litrów w linii górnej oparć przednich siedzeń po złożeniu kanapy. Te doskonałe parametry przyczyniają się do wyjątkowej przestronności Nemo Combi.Aby w pełni wykorzystać dostępną przestrzeń, zdejmowana półka bagażnika może być składana wzdłuż oparcia za tylną kanapą. Po wyjęciu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa osiąga do 2,5 m3.
Combi XTR zwiększające rekreacyjne cechy samochodu
Nemo oczaruje też młodych i dynamicznych klientów, szukających praktycznego i oszczędnego samochodu, przystosowanego do zajęć sportowych i rekreacyjnych. Poprzez specjalne elementy wyposażenia i charakterystyczny styl Nemo XTR podkreśla rekreacyjny charakter Nemo Combi. Wersja XTR posiada podwyższone zawieszenie, 15-calowe koła z ozdobnymi kołpakami, płytę ochronną pod silnikiem i wzmocnione osłony zewnętrzne (szersze listwy boczne, osłony dolnego pasa nadwozia, nakładkę na przedni zderzak) oraz światła przeciwmgłowe umieszczone w dolnej części zderzaka. Relingi dachowe uzupełniają wyposażenie XTR, umożliwiając przewożenie na dachu ładunku do 100 kg, np. sprzętu sportowego jak deska surfingowa czy rowery.
Duże drzwi
Nemo Combi oferuje pojedyncze lub podwójne przesuwne drzwi boczne dużych rozmiarów, które ułatwiają dostęp do siedzeń z tyłu. Duże drzwi zapewniają bardzo łatwe wsiadanie, nawet w miejscach o ograniczonym dostępie. Zapewnia bardzo skuteczny i łatwy dostęp do przestrzeni z tyłu samochodu, dzięki oferowanym seryjnie asymetrycznym skrzydłowym drzwiom tylnym typu 60/40. Węższe skrzydło drzwi znajduje się z prawej strony. W ten sposób dostęp do tylnej części jest ułatwiony w miejscach o ograniczonej przestrzeni. Łatwa w obsłudze blokada umożliwia otwarcie drzwi pod kątem 180°. Próg bagażnika na wysokości 53 cm od ziemi ułatwia załadunek i rozładunek.
W krajach, w których przepisy kodeksu drogowego na to zezwalają, można jeździć z otwartym prawym skrzydłem drzwi tylnych w przypadku przewożenia bardzo długich ładunków. Tablica rejestracyjna i trzecie światło stop zamontowane na lewym skrzydle tylnych drzwi pozostają widoczne.
Oszczędne i ekologiczne silniki
Silnik wysokoprężny HDi o pojemności skokowej 1 398 cm3 rozwija moc 50 kW CEE (68 KM CEE lub 70 KM DIN) przy prędkości obrotowej 4 000 obr/min.Maksymalny moment wynosi 160 Nm przy 1 750 obr/min. W wersji z tym silnikiem, który sprawdził się już w innych modelach gamy Citroëna, Nemo Combi jest oszczędny w eksploatacji, wykazując zużycie paliwa na poziomie 4,6 l/100 km w cyklu mieszanym i przyjazny dla środowiska nie przekraczając poziomu emisji CO2 wynoszącego 123 g/km, co stanowi wzorcowy wynik w tym segmencie.
Nemo Combi z silnikiem HDi posiada ekologiczne logo Airdream, które obejmuje trzy kryteria: produkcję w zakładach z certyfikatem ISO 14 001, recykling w 95% po zakończeniu eksploatacji i poziom emisji CO2 poniżej 130 g/km.
Silnik benzynowy, oferowany w wielu innych modelach gamy, o pojemności 1360 cm3, rozwija moc 54 kW CEE (73,5 KM CEE lub 75 KM DIN) przy 5 200 obr/min. Maksymalny moment wynosi 118 Nm już przy prędkości obrotowej 2 600 obr/min, gwarantując dużą moc przy niskiej prędkości obrotowej. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym jest na poziomie 7 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 165 g/km.
Dwa oferowane silniki współpracują z mechanicznymi, pięcioprzełożeniowymi skrzyniami biegów, których przełożenia zostały dostosowane do parametrów każdego z silników.
W 2008 roku w wersji z silnikiem wysokoprężnym HDi 70 KM będzie również oferowana mechaniczna, elektronicznie sterowana, pięcioprzełożeniowa skrzynia biegów.Na wzór innych modeli gamy Citroën dostępnych z tego rodzaju układem przenoszenia napędu (od miejskiego, małego samochoduC1 do minivana Grand C4 Picasso) Nemo Combi zapewni swoim klientom niepodważalne zalety pod względem komfortu jazdy i oszczędnej eksploatacji. Skrzynia charakteryzuje się brakiem pedału sprzęgła i oferuje dwa tryby pracy: manualny (zmiana przełożeń za pomocą impulsu na dźwignię zmiany biegów) lub zautomatyzowany.
Skuteczne zawieszenie
Układ jezdny został dobrany pod kątem optymalnej równowagi pomiędzy komfortem i stabilnością, niezależnie od typu opon i obciążenia. Zawieszenie składa się z kolumn typu McPherson z przodu oraz odkształcalnej belki z tyłu. Opony Michelin 185/65 są montowane na 15-calowych obręczach. Układ hamulcowy wyposażony seryjnie w ABS składa się z wentylowanych tarcz z przodu (257x22mm) i hamulców bębnowych z tyłu.
Równowaga brył, wymiary zewnętrzne i stylizacja Nemo Combi świadczą o jego nowatorskim charakterze na rynku kombivanów. Zwarty, solidny i sprężysty Nemo Combi wyróżnia się silną, innowacyjną i urzekającą osobowością.
Styl i osobowość Nemo Combi potwierdzają jego przynależność do marki Citroën.Nowoczesny przód ma okalający błotnik, lustrzane, gładkie reflektory i duże logo marki. Duża szyba przednia zapewnia doświetlenie wnętrza.
Nemo jest oferowany w 10 kolorach nadwozia: 4 matowych (biały Banquise, kość słoniowa Paganini, czerwony Tiziano, niebieski Line) i 6 metalizowanych (szary Garbato, szary Graphito, niebieski Nocturne, czerwony Malizzioso), w tym 2 specyficznych dla marki Citroën (Mativoire i niebieski Lucia).
Citroën NEMO Combi - ceny w Polsce
WERSJAcena nettocena bruttobenzyna1.4i 75KM35 900 PLN43 800 PLNdiesel1.4 Hdi 70KM40 900 PLN49 900 PLN1.4 Hdi 70KM MAP*44 000 PLN53 700 PLN
*wersja dostępna w terminie późniejszym