Prezentacja tych dwóch samochodów w stolicy Europy doskonale wpisuje się w politykę produktową marki. Nowy C5 odnawia gamę samochodów osobowych, która obejmuje obecnie szeroki wybór modeli od miejskiego C1 do modelu najwyższej klasy C6, oferując również modele rekreacyjno-rodzinne, SUV C.Crosser i rodzinę vanów. Jednocześnie Nemo Combi, otwierający gamę kombivanów, uzupełniarodzinę Nemo, którego wersja dostawcza jest obecnie wprowadzana do sprzedaży w kolejnych krajach europejskich.C8 ukaże się w nowym wydaniu: duży van został poddany stylizacyjnej modernizacji i oferuje obecnie silnik 2.2 HDi 173 z mechaniczną, 6-przełożeniową skrzynią biegów oraz już wkrótce ze skrzynią automatyczną.

Rozbudowana gama jest w stanie zaspokoić oczekiwania coraz szerszego grona klientów, oferując produkty wychodzące naprzeciw potrzebom nabywców.

Citroën po raz kolejny potwierdzi swój dynamiczny rozwój w dziedzinie ochrony środowiska, prezentując liczne modele spełniające wymogi logo Airdream i samochody koncepcyjne C-Cactus i C4 Hybride HDi, które wykazują poziom emisji CO2 poniżej 100 g/km.Nemo Concetto nawiązujący do rybki z filmu Disneya, będzie również obecny na stoisku marki.Stoisko zostało zaprojektowane przez Ora Ito, który po raz pierwszy zrealizował projekt dla Citroëna.

Światowa premiera nowego Citroëna C5M

Citroën rozpocznie rok 2008 pod znakiem elegancji i prestiżu, prezentując po raz pierwszy publiczności nowy model C5 na Salonie w Brukseli.

Nowy C5 posiada mocną osobowość i dysponuje poważnymi atutami pod względem dynamizmu, elegancji i jakości, które pozwolą mu zająć znaczącą pozycję wśród liderów segmentu sedanów w klasie średniej wyższej.

Zwraca uwagę przede wszystkim swoim stylem. Elegancka i rasowa bryła jest niezwykle dystyngowana. Napięta i aerodynamiczna linia jest typowa dla trójbryłowej sylwetki.

Nowy model stanowi udane połączenie dynamizmu i praktycznych rozwiązań i oferuje przestronne wnętrze na najlepszym poziomie rynkowym.

Przyjemność prowadzenia, a także przyjemność jazdy w charakterze pasażera nabiera we wnętrzu C5 nowego wymiaru. Starannie wykończone miejsce kierowcy, z licznymi odwołaniami do świata aeronautyki, jest wyposażone w przełączniki sterujące o innowacyjnej ergonomii i fotele o wzorcowym poziomie komfortu. Pasażerowie podróżują w wygodnym, wysokiej klasy wnętrzu.

Podczas jazdy na drodze przyjemność prowadzenia łączy się z wysokim poziomem komfortu. Nowy C5 ma zaawansowane zawieszenie, zastosowane wcześniej w C6, a jednocześnie, po raz pierwszy w tym segmencie, posiada podwójną ofertę zawieszenia: zawieszenie Hydractive 3 Plus, gwarantujące wysoki poziom komfortu i przyjemności jazdy oraz zawieszenie klasyczne zapewniające bardziej bezpośrednie wyczucie drogi z zachowaniem typowego dla Citroëna komfortu. Bogata gama silników, bezkompromisowe bezpieczeństwo i zaawansowane technologicznie wyposażenie pozwalają jeszcze bardziej docenić wzorcowe zachowanie na drodze.

Nowy Citroën C5, który zostanie wprowadzony do sprzedaży wiosną 2008 roku, idealnie odzwierciedla innowacyjność i dynamiczny rozwój marki. Dynamizm, elegancja i jakość, stanowiące podstawowe wyróżniki nowego C5, zapewniają modelowi trwałą pozycję wśród liderów segmentu sedanów z klasy średniej wyższej.

Nemo Combi: nowy mały kombivan Citroena

Salon w Brukseli jest również okazją do zaprezentowania po raz pierwszy modelu Nemo Combi, który zostanie wprowadzony do sprzedaży w 2008 roku w większości krajów europejskich. Aby jeszcze bardziej podkreślić rekreacyjny charakter samochodu, Nemo Combi jest również dostępny w wersji XTR. Dzięki ograniczonym wymiarom zewnętrznym, znacznej przestrzeni wnętrza i oszczędnej eksploatacji, Nemo Combiproponuje nowoczesny, a jednocześnie praktyczny styl.

Citroën C8: luksusowy van

W oparciu o handlowy sukces gamy minivanów, ostatnio rozbudowanej o modele C4 Picasso i Grand C4 Picasso, Citroën kontynuuje rozwój przestronnych samochodów, umiejętnie łącząc elegancję z przyjemnością jazdy w luksusowym vanie C8.

Od początku 2008 roku, w zależności od kraju, C8 przeszło zmiany stylu wewnętrznego i zewnętrznego, które dynamizują nowoczesną sylwetkę samochodu i dodatkowo podkreślają przestronność i elegancję wnętrza.

Gama C8 została jednocześnie wzbogacona, w zależności od kraju, o nowy silnik wysokoprężny HDi 173 KM DIN (125 kW lub 170 KM CEE) z filtrem cząstek stałych (FAP), współpracujący z mechaniczną, sześcioprzełożeniową skrzynią biegów. W 2008 roku ten silnik będzie też dostępny na niektórych rynkach z automatyczną, sześcioprzełożeniową skrzynią biegów.

Ta wersja uzupełnia gamę silników, która obejmuje silnik benzynowy 2.0i 16V o mocy 143 KM współpracujący z mechaniczną pięcioprzełożeniową skrzynią biegów lub z automatyczną czteroprzełożeniową skrzynią biegów, oraz dwa silniki wysokoprężne, HDi 120 KM i HDi 138 KM FAP z mechaniczną, sześcioprzełożeniową skrzynią biegów.

Oferowany już w modelach C5 i C6 silnik HDi 173 FAP wieńczy gamę czterocylindrowych silników HDi Citroëna. Dzięki wprowadzonym innowacjom (podwójny, równoległy, sekwencyjny system turbo i nowe układy spalania i wtrysku) silnik wyróżnia się osiągami, zapewniając maksymalny moment obrotowy 370 Nm już od prędkości obrotowej 1500 obr./min. Aby w pełni udoskonalić nową wersję C8, został również odpowiednio zmodernizowany układ jezdny i hamulcowy.

Nemo Concetto: świat Nemo

Samochód koncepcyjny Nemo Concetto wywodzący się z małego, praktycznego i inteligentnego samochodu Nemo, który stanowi doskonałą inspirację dla nowych projektów.

Nawiązując białym i pomarańczowym kolorem do rybki z filmu Disneya, Nemo Concetto znakomicie odzwierciedla świat i wartości Nemo, ukazując jednocześnie bogactwo możliwości indywidualizacji tego modelu.

Nemo Concetto zaskakuje podobieństwem Citroëna Nemo do rybki będącej jego homonimem. Na wzór rybki ma urzekającą osobowość, której nie sposób się oprzeć.

Na jej obraz Nemo Concetto wyróżnia się małymi rozmiarami w swojej kategorii, co stanowi jednakże jego atut, gdyż zwarta budowa umożliwia swobodne poruszanie się i manewrowanie we wszystkich okolicznościach.

Ta symbioza stała się możliwa dzięki współpracy Citroëna ze studiem Disneya i wykorzystaniu ich wiedzy i doświadczenia przy realizacji tego przedsięwzięcia. Partnerska wymiana doświadczeń zaowocowała produktem, który łączy kreatywność i innowacyjne pomysły studia Disneya w inscenizacji podwodnego świata z wymogami motoryzacji, wyróżniając się niepowtarzalną, zabawną koncepcją.

Nemo Concetto potwierdza nieograniczony potencjał Citroëna w dziedzinie tworzenia samochodów wyróżniających się indywidualną osobowością, które dostosowują się do stylu życia ich właścicieli i zanurzają się w ich świat… jak ryba w wodzie !

C-Cactus: nowa wizja ekologicznego samochodu

Pomysłowy samochód koncepcyjny C-Cactus, stanowiący nową wizję samochodu i podejmuje ambitne wyzwanie stworzenia ekologicznego samochodu o atrakcyjnym i rekreacyjnym stylu, wyposażonego w hybrydowy napęd HDi i wyprodukowanego w cenie podstawowej wersji modelu C4.

Aby osiągnąć to złożone rozwiązanie Citroën obrał nowy kierunek projektowania i zrezygnował z niektórych elementów wyposażenia, które nie odgrywają zasadniczego znaczenia dla dobrego samopoczucia podróżujących na rzecz technologii, stylu i ekologicznego wyposażenia, dowartościowujących i wysoko ocenianych przez użytkowników.

C-Cactus jest samochodem ekologicznym. Jego konstrukcja opiera się w znacznym stopniu na materiałach odzyskiwanych oraz podlegających recyklingowi. Na wzór rodzaju rośliny, do którego nawiązuje jego nazwa, zużywa mało paliwa. Dzięki hybrydowemu układowi napędu HDi i małemu ciężarowi własnemu wynoszącemu 1 180 kg jego zużycie paliwa wynosi 2,9 l /100 km, a poziom emisji CO278 g/km.

Niskie koszty produkcji wynikają z zastosowania nowych surowców oraz racjonalizacji na etapie projektowania polegającej na zmniejszeniu liczby zastosowanych części. Na wnętrze C-Cactus składa się niewiele ponad 200 części, czyli prawie dwukrotnie mniej w porównaniu do tradycyjnego samochodu tej samej wielkości.

C4 Hybride HDi: mniejsze zużycie paliwa i emisji CO2

Model demonstracyjny C4 Hybride HDi posiada hybrydowy układ napędowy w połączeniu z silnikiem HDi, oferując w ten sposób doskonałe osiągi wysokoprężnego silnika HDi eksploatowanego w najkorzystniejszym zakresie prędkości obrotowej oraz zalety silnika elektrycznego, szczególnie dostosowanego do ruchu miejskiego.

Zapewnia bardzo dobre parametry zużycia paliwa (3,4 l /100 km) i poziomu emisji CO2, jednocześnie zachowując przyjemność jazdy charakterystyczną dla silników HDi i proponując dodatkowo atuty hybrydowego układu napędowego (na przykład wyłącznie elektryczny napęd przy małych prędkościach).

Znajdują się w nim rozwiązania technologiczne już oferowane w gamie Citroëna: silnik HDi, filtr cząstek stałych (FAP), Stop & Start i mechaniczną, sterowaną elektronicznie skrzynię biegów. Wszystkie te technologie uzupełniają się wzajemnie przyczyniając się do obniżenia zużycia paliwa i szkodliwych emisji spalin.

W średnioterminowej perspektywie C4 Hybride HDi stanowi jedno z rozwiązań umożliwiających w szerokim zakresie rewolucyjne zmiany pod względem zużycia paliwa i emisji CO2 na rynku europejskim zdominowanym obecnie przez modele z silnikami wysokoprężnymi.