Po kilku limitowanych edycjach (Pur Sang, Sang Noir, FBG par Hermes) bazujących na coupe Veyron, firma Bugatti przygotowała kolejną specjalną odmianę luksusowego supersportu. Tym razem nie chodzi zaledwie o zmianę stylu i użytych materiałów, modyfikacje dotknęły konstrukcji auta. Samochód otrzymał bowiem zdejmowany panel dachowy, tak więc powstało nadwozie typu targa. Przednią szybę wydłużono, dzięki czemu kończy bliżej głów podróżnych, a podłogę auta odpowiednio usztywniono, co najprawdopodobniej podpisało się na masie auta.
Premierę nowości zapowiedziano na tegoroczny konkurs samochodowego piękna Pebble Beach Concourse d'Elegance, który odbędzie się 16 sierpnia br. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w przeciągu roku 2009, jednak samochód z numerem jeden zostanie zlicytowany w Pebble Beach na cele charytatywne.
Standardowe Bugatti Veyron 16.4 napędzane jest widlastym 16-cylindrowym silnikiem w układzie W o pojemności 7993 cm3. Doładowanie zapewniają cztery turbosprężarki, dzięki którym udało się uzyskać moc 736 kW (1001 KM) przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 1250 Nm dostępny w zakresie 2200-5500 obr./min. Za pośrednictwem 7-biegowej przekładni DSG siła napędowa przekazywana jest na wszystkie cztery koła. Wersja Grand Sport otrzyma taką samą technikę.
Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h odbywa się w 2,5 s, do 200 km/h auto rozpędza się w 7,3 s, a z prędkością 300 km/h Veyron pędzi w 16,7 s. Prędkość maksymalna wynosi 407 km/h. Na razie nie wiadomo, jakie czasy osiągać będzie Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport.