W 1904 r. ruszyła produkcja, ale problemy ekonomiczne doprowadziły do przejęcia firmy w 1908 r. przez Billy'ego Duranta i wcielenia do General Motors. Wtedy też powstały trzy 4-cylindrowe, górnozaworowe silniki o pojemnościach 2,7 l, 4,2 l oraz 5,5 l. W latach 1910-1912 firmą zarządzał Charles Nash, a później, do 1920 r. Walter Chrysler. W GM Buick umiejscowił się wśród samochodów wysokiej klasy, nowoczesnych i doskonale skonstruowanych oraz odrobinę odbiegających od przyjętych standardów. Nowoczesna stylistyka Buicka doczekała się miana "modern conser-vatism". Te cechy pomogły przetrwać GM w czasie wielkiego kryzysu. Model DA S 40 produkowano od 28 maja 1936 r. w 6 wersjach nadwozia, w tym prezentowane Victoria coupé. Rzędowy, górnozaworowy, 8-cylindrowy silnik o pojemności 3823 ccm pozwalał osiągnąć prędkość ponad 136 km/h.
Buick seria 40 DA 1936 USA
David Dunbar Buick, inżynier hydraulik szkockiego pochodzenia, zbudował pierwszy samochód w 1903 r. Do napędu użył 2-cylindrowego, leżącego silnika z górnymi zaworami.
Auto Świat
Buick seria 40 DA 1936 USA