Na liście startowej Rajdu Nikon jest pięć Citroënów C2-R2 i stanowią one całość listy zgłoszeń w klasie A6.

Rajd Nikon będzie siódmą rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Na tym etapie rywalizacji wyniki mają decydujące znaczenie dla końcowych rezultatów sezonu 2007. Załogi w Citroënach C2-R2 zapowiadają, że są gotowe do rywalizacji na wymagających asfaltowych trasach w rejonie Gór Sowich i Gór Bardzkich.

Piotr Maciejewski z Piotrem Kowalskim, liderzy w klasie A6, mają 11-punktową przewagę nad zajmującymi drugą lokatę Radosławem Typą i Wojciechem Żukiem. Aby uzyskać pewność zdobycia mistrzowskiej szarfy w RSMP 2007 muszą osiągnąć metę rajdu. Po zwycięstwie w klasie A6 w rajdzie Rzeszowskim i zajęciu najwyższej lokaty wśród samochodów z napędem na jedną oś, Radosław Typa chce potwierdzić duże możliwości swojego zespołu na asfaltowych nawierzchniach.

Ariel Piotrowski z Maryną Zarębską z niecierpliwością czekają na start, licząc na więcej szczęścia niż w poprzednich rundach i dobre przygotowanie swojego samochodu, podczas gdy Maciej Rzeźnik z Danielem Dymurskim zdobywać będą kolejne doświadczenia na odcinkach specjalnych przedostatniej w tym sezonie eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Piotr Maciejewski (numer startowy 26): Pamiętam fragmenty tej trasy z minionych lat, zresztą na OS-ie z Jodłownika do Woliborza przytrafiła mi się raz przygoda z opuszczeniem drogi. Generalnie bardzo mi się podobają mi się te trasy. Auto przeszło inspekcję skrzyni biegów, ufam w niezawodność samochodu. Taktyka zależy w dużej mierze od samopoczucia. Jeśli będzie dobre, to pojedziemy na całego. Jeśli nie – wybierzemy nieco zachowawczy styl jazdy.

Radosław Typa (27): Tegoroczne trasy mają wiele nowych elementów. Charakter prób bardzo mi odpowiada, bo lubię szybkie partie i „oesowe klimaty” Dolnego Śląska. Jestem realistą i wiem, że tanio skóry nie sprzedamy. Chcemy pokazać się z jak najlepszej strony choćby dlatego, że jeden z naszych sponsorów jest też sponsorem tego rajdu. Postaram się zwyciężyć w klasie, bo po wygranym Rajdzie Rzeszowskim apetyt wzrósł!

Maciej Rzeźnik (28): To mój debiutancki sezon w RSMP, więc dopiero poznaję trasy – nigdy przedtem po nich nie jeździłem. Zapoznanie dowodzi, że jest wiele zmiennych rytmów, dużo szybkich fragmentów, ale są i partie wolniejsze, techniczne. Wiele będzie zależeć od pogody – przyznam, że wolałbym, żeby nie padało. Po prostu jeszcze niezbyt pewnie czuję się na mokrych nawierzchniach. Ale mam w sobie optymizm, bo auto jest przygotowane super, serwis też. Damy radę!

Ariel Piotrowski (29): Ostatnio nie za wiele jeździłem po asfaltach, choć bardzo lubię tę nawierzchnię. Był defekt na pierwszych kilometrach Rajdu Subaru, potem szutrowy Balic Lotos Cup, później nie zdążyłem przygotować auta do Rajdu Rzeszowskiego. Ale mam nadzieję, że limit pecha na ten sezon wyczerpałem i że teraz los się do nas uśmiechnie. Liczę więc, że będziemy walczyć o miejsca w czołówce klasy A6 i że wzbogacimy się o cenne punkty.

Marcin Pasecki (30): Nie znałem przedtem tych tras, ale widzę, że próby sportowe są szybkie i zdradliwe. Zupełnie nowy będzie dla nas także Citroen C2-R2, który przyjedzie prosto z Belgii na piątkowy odcinek testowy. Tam dopiero będę poznawał samochód. Naszym celem będzie więc oswojenie się z nowym sprzętem, bez „napinania mięśni”. Traktujemy ten start treningowo – chcemy dobrze przygotować się do rywalizacji w C2-R2 Teams’ Challenge w sezonie 2008.

Partnerami programu sponsorskiego Citroën Polska są: Total i Michelin.