Podczas salonu samochodowego w Genewie zadebiutował model Cadillac CTS z odmłodzoną przednią częścią, która teraz trafia również na większy model STS. Premiera auta odbędzie się podczas nadchodzącego salonu samochodowego w Nowym Jorku.
Nowa atrapa chłodnicy nawiązuje swoją stylistyką do koncepcyjnego modelu Sixteen, podobnie jak wyloty powietrza za przednimi nadkolami, które znajdziemy też np. na SUV-ie Escalade.
Modernizacji poddano również wnętrze, które otrzymało nową kierownicę i zmienione panele z jakościowego drewna. Nowością jest head-up display dostępny również dla modeli z 6-cylindrowcem.
Cadillac STS jest pierwszym modelem w ofercie koncernu General Motors, który otrzyma nowy widlasty silnik 6-cylindrowy o pojemności 3,6 l wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa. Nowy silnik oferuje 222 kW (298 KM) i moment obrotowy 371 Nm, podczas gdy dotychczasowa jednostka o tej samej pojemności produkowała 189 kW (257 KM) i 342 Nm momentu obrotowego.
Po raz pierwszy w połączeniu z 6-cylindrowcem wykorzystana zostanie 6-biegowa skrzynia biegów Hydra-Matic 6L50. Cadillac STS z silnikiem V6 dostępny będzie nie tylko z napędem na tylną oś, ale także z napędem wszystkich kół. Obie wersje napędu będą dostępne także dla wersji z 8-cylindrowym silnikiem, który nie uległ żadnym zmianom.
Połączenie 6-biegowego automatu z 6-cylindrowym silnikiem ma obniżyć emisje arenów przy zimnym rozruchu o 25 %, a zużycie paliwa o 15 %.
Na życzenie do wszystkich wersji STS, zarówno z napędem na tylną, jak i obie osie, można zamówić zmodyfikowane sportowe zawieszenie razem z 18-calowymi chromowanymi obręczami, na których zamontowano opony Michelin Pilot Sport w rozmiarze 255/45 R 18.
O bezpieczne zatrzymanie auta dbają wentylowane tarcze Brembo z 4-tłoczkowymi zaciskami o średnicy 355 mm z przodu, z tyłu nietypowo zamontowano większe obręcze o średnicy 365 mm.
Do salonów sprzedaży odmłodzony Cadillac STS trafi w połowie lata.