Logo
WiadomościAktualnościCentral Europe Rally 2008: piekło piątego etapu - Polacy awansują!

Central Europe Rally 2008: piekło piątego etapu - Polacy awansują!

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun

Piaty etap Central Europe Rally 2008 okazał sie bardzo trudny. Co prawda liderzy zachowali swoje pozycje, ale zmian było sporo. Polacy zanotowali awans!

Central Europe Rally 2008: piekło piątego etapu - Polacy awansują!
Auto Świat
Central Europe Rally 2008: piekło piątego etapu - Polacy awansują!

W każdej z trzech klasyfikacji zaszły zmiany.

Wśród motocyklistów rewelacyjny Jaroslav Katrinak z Czech wygrał co prawda drugi odcinek specjalny, ale na pierwszym pogrzebał swoje szanse na wysokie miejsce.

Krzysztof Jarmuż awansował na 31 miejsce i jest bl;iski realizacji celu i marzenia - ukończenia imprezy w "30"-tce.

Wśród załóg samochodów odpadli wiceliderzy Giniel de Villiers i Dirk von Zitzewitz (wypadek - dachowanie) oraz Nasser al-Attiyah i Tina Thörner (awaria).

Stephane Peterhansel i Jean-Paul Cottret przebili oponę, spadli na drugie miejsce, ale na kolejnej próbie odzyskali przodownictwo.

Atak (skuteczny!) przeprowadzili kierowcy Mitsubishi - Nani Roma i Lucas Cruz oraz Luc Alphand i Gilles Picard.

W gronie ciężarówek Aleš Loprais, Milan Holáň i Ladislav Lála awansowali na trzecie miejsce.

Na osiemnasta pozycję "wskoczyli" Grzegorz Baran, Izabela Szwagrzyk i Andrzej Grigorjew (Diverse Extreme Team), którzy ukończyli odcinek na 20. miejscu.

- Odcinek był bardzo szybki, osiągaliśmy dozwoloną przepisami prędkość 160 km / godz., na etapie ponownie bardzo dużo dziur - wyjaśniał Grzegorz Baran. Po tym jak wczoraj, wpadliśmy w dwie z nich, w nocy zarządziliśmy gruntowny przegląd naszego MAN-a. Wszystko jest w porządku i dzisiaj mogliśmy bezpiecznie przyspieszyć. Wszystko idzie zgodnie z planem, jak dotąd nie mamy żadnych poważniejszych usterek, a auto spisuje się znakomicie.

- Muszę przyznać, że odbieram tu całkiem solidna lekcję, nawigacja jest bardzo skomplikowana, a opis tras niezwykle trudny, jest np. rozwidlenie z czterema drogami i trzeba trafić w tą właściwą - mówi Iza Szwagrzyk . Nawigowanie wymaga ode mnie bardzo dużej sprawności i skupienia. Ale z jednej strony się cieszę, ponieważ mogę się bardzo dużo nauczyć. Na pewno ta wiedza przyda mi się w przyszłości, ponieważ mam nadzieję, że to dopiero początek mojej przygody z rajdami terenowymi.

Wciąż poza zasięgiem konkurentów są Hans Stacey, Eddy Chevaillier i Bernard der Kinderen, którzy systematycznie powiększają swoją przewagę, wygrywając odcinki specjalne.

Motocykle1. David Casteu (KTM 690) - 8:04.21 godz.;2. Francisco Lopez (KTM 690) - 4.39 min.;3. Alain Duclos (KTM 690) - 15.09 min.;4. Cyril Despres (KTM 690) - 16.11 min.;5. Jose Manuel Pellicer (Yamaha WRF 450) - 16.53 min.;6. Jordi Viladoms (KTM 690) - 23.36 min.;31. Krzysztof Jarmuż (Honda CRF 450) - 1:34.08 godz.

Samochody1. Stephane Peterhansel i Jean-Paul Cottret (Mitsubishi Pajero MPR13) - 7.29.53 godz.;2. Carlos Sainz i Michel Perin (Volkswagen Race Touareg 2) - 22 sek.;3. Nani Roma i Lucas Cruz (Mitsubishi Pajero MPR13) - 2.38 min.;4. Dietter Depping i Timo Gottschalk (Volkswagen Race Touareg 2) - 3.07 min.;5. Luc Alphand i Gilles Picard (Mitsubishi Pajero MPR13) - 3.08 min.;6. Carlos Sousa i Andreas Schulz (Volkswagen Race Touareg 2) - 21.11 min.

Ciężarówki1. Hans Stacey, Eddy Chevaillier i Bernard der Kinderen (MAN TGA) - 7:27.24 godz.;2. Wulfert van Ginkel, Daniel Bruinsma i Richard de Rooy (Ginaf X2222) - 23.53 min.;3. Aleš Loprais, Milan Holáň i Ladislav Lála (Tatra T815-2 ) - 42.35 min.;4. Franz Echter, Artur Klein i Detlef Ruf (MAN TGA) - 50.24 min.;5. Pep Vila, Moises Torrellardona i Joaquin Busoms (Mercedes 1844) - 1:07.30 godz.;6. Marco Dono, Andrea Bettiga i Angelo Fumagalli (Iveco Trakker) - 1:12.12 godz.;18. Grzegorz Baran, Izabela Szwagrzyk i Andrzej Grigorjew (MAN TGA) - 1:58.16 godz.

Zdjęcia: Rallyworld©Willy Weyens; Diverse Extreme Team

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun
Powiązane tematy: