The Wall Street Journal napisał, że koncern General Motors chce jak najszybciej podpisać umowę z Cerberus Capital Management, najlepiej do końca października.

Alternatywą jest sprzedaż połowy akcji Chryslera drugiemu dużemu producentowi samochodów. Jest nią zainteresowany francuski końcern Renault, który w ten sposób mógłby powrócić na rynek amerykański. Tym samym marka Jeep mogłaby ponownie powrócić pod skrzydła Renault. Przed ponad dwudziestu laty należała do zbankrutowanej American Motors Corporation (AMC), w której Renault miał swoje udziały.

Łakomym kąskiem dla General Motors jest segment minivanów, który stanowi domenę Chryslera, a także fabryka pick-upów w Meksyku. Wielu ekspertów chętnie widziałoby takie rozwiązanie, co pozwoliłoby zatrzymać Chryslera nadal w amerykańskich rękach.

Cerberus kupił swoje udziały od niemieckiego koncernu Daimler za 7,4 mld dolarów. Po ogłoszeniu wiosną 2007 roku końca DailmerChryslera, przedstawiciele koncernu ze Stuttgartu prowadzili już rozmowy z General Motors.

Jednak obecnie, gdy światową motoryzację opanował wielki kryzys, los producenta z osiemdziesięcioletnią tradycją jest wciąż niejasny.