W 1950 roku pojawił się pierwszy model Chevroleta ze zdejmowanym, sztywnym dachem (hardtop). Do nazwy De Luxe Styleline dodano Bel Air. W 1953 roku nazwa ta została przyjęta dla całej serii produkowanych samochodów niezależnie od typu nadwozia. Oczywiście co roku następowały zmiany stylistyczne nadwozia. W 1955 roku powstała już 3 seria wypuszczana pod nazwą Bel Air. Wśród wielu typów nadwozia pojawił się również prezentowany station wagon Nomad. Poza wieloma nowinkami stylistycznymi najbardziej rzucały się w oczy: brak nadmiernej ilości chromowanych elementów, gięte tylne boczne szyby, a przede wszystkim opuszczana korbką szyba tylnej klapy. Rozwiązanie to stało się wkrótce bardzo popularne i stosowane było przez wiele firm. Niestety niedopracowane w modelu Nomad powodowało przecieki wody do wnętrza. Model ten produkowano do 1957 roku. Oczywiście pod koniec obrósł chromami i wyrosły mu z tyłu modne w tych latach ogony. Modele z 1955 roku napędzane były silnikami górnozaworowymi, 6-cylindrowymi, rzędowymi 3.9 o mocy 136 KM lub górnozaworowymi V8 4.3 o mocy 170 KM. Prędkość maksymalna w zależności od silnika wynosiła 144 lub 192 km/h.
Chevrolet Bel Air Nomad 1955 rok USA
W 1949 roku Chevrolet definitywnie zerwał z powojenną stylistyką sięgającą końca lat 30. W tym roku powstała prezentowana już seria De Luxe 210.