Wiosną roku 2008 do salonów Chevroleta trafi specjalna wersja modelu Impala oznaczona 50th Anniversary Edition. Samochód bazować będzie na odmianie Impala LT.
Jubileuszowy Chevrolet Impala otrzyma bogatsze wyposażenie seryjne. Karoserię zdobi spojler na klapie bagażnika, oznaczenie „50th Anniversary” na słupku C i 18-calowe koła ze stopów lekkich, które zastąpiły pierwotne 16-calowe felgi. Do wyboru będą dwa odcienie lakieru – czarny Black Granite Metallic i czerwony Red Jewel Tintcoat.
We wnętrzu znajdziemy dwukolorową skórzaną tapicerkę z logo „50th” na zagłówkach przednich foteli. Kierowcy będzie do dyspozycji fotel regulowany w ośmiu kierunkach i skórzana kierownica z przełącznikami radia. Nie brakuje plakietki przypominającej o 50-leciu modelu. W standardzie oferowany będzie także system nawigacji.
Pod maską znajdziemy 6-cylindrowy silnik o pojemności 3,5 l w układzie V, który oferuje moc 157 kW (213,5 KM) i moment obrotowy 290 Nm. Siła napędowa przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem 4-biegowego automatu. Lepsze właściwości jezdne zapewni sportowe zawieszenie FE3 zastępujące zestrojenie turystyczne FE1. Standardem będzie także ABS.
Chevrolet Impala zadebiutował w roku 1958, wtedy chodziło o najlepiej wyposażoną wersję popularnego modelu Bel Air. Samochód odniósł niebywały sukces i w pierwszym roku produkcji sprzedany został w ilości 60 tys. egzemplarzy. W dalszym roku Impala stała się osobnym modelem, którego napęd zapewnił silnik 5,7 V8 o mocy 250 kW (340 KM). Sprzedaż sięgnęła wtedy poziomu 175 tys. sztuk.
W latach 60. Chevrolet Impala w wersji SS stał się jednym z założycieli segmentu mocnych amerykańskich samochodów znanych jako „muscle cars”. Model SS z roku 1961 oferowany był z silnikiem 5,7 V8 w trzech wersjach mocy lub silnikiem 6,7 V8 o mocy 313 kW (425 KM).
Chevrolet Impala i jego bliźniaczy model Caprice dominowały gamie modelowej marki do połowy lat 80. W roku 1985 Impala zniknęła z oferty, powracając z oznaczeniem SS i napędem na tylną oś dopiero w roku 1994 jako mocny „muscle car”. W roku 1996 ponownie zakończono produkcję Impali, jednak w roku 2000 samochód odżył w nowej wersji, tym razem z napędem na przednie koła. Obecna generacja, na której bazuje jubileuszowy model, produkowana jest od roku 2006.