To samochód, który kwestionuje konwencjonalne przekonanie, że małe samochody są albo modne albo praktyczne albo wysokiej jakości albo w korzystnej cenie. Spark zmienia zasady. Jest funkcjonalny, łącząc w sobie wszystkie najnowsze elementy multimedialnego wyposażenia wnętrza jak również wygodę, bezpieczeństwo, niskie zużycie paliwa i emisję spalin.
- W przypadku samochodów mini, których popularność wzrasta, ich stylistyka jest głównym czynnikiem przyczyniającym się do sukcesu. Spark ma wszystko to, co jest potrzebne, aby dobrze sprzedawać się na każdym rynku. Wprowadzany jest w czasie, kiedy właściciele samochodów przykładają wagę do ceny, ale chcą także samochodu z temperamentem – mówi Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe.
Od samego początku Spark był konstruowany i projektowany jako samochód drapieżny i wyrazisty, a także oferujący wyjątkowe poczucie przestrzeni, praktyczność i zwrotność. Niewiele jest samochodów o tak niewielkim obrysie, które oferują pięcioro drzwi, pięć siedzeń i sporo powierzchni ładunkowej.
Taewan Kim, główny projektant Sparka, jest zdania, że „zamiast kierować się względnie powszechnym podejściem hołdującym samochodom „ładnym i milutkim”, chcieliśmy, aby Spark był nieco bardziej agresywny, drapieżny, jakby chciał się na kogoś rzucić. Miał wyglądać świetnie ze wszystkich stron i wywoływać podekscytowanie.”
Wygląd Sparka, według zasady „koła na zewnątrz, nadwozie wewnątrz”, z łukowatą linią dachu podkreśloną przez ściany boczne nadwozia o silnym, przejrzystym kształcie, jest elegancki, wyrazisty i ekskluzywny. Klamki do tylnych drzwi są schowane w widoku bocznym tak, że Spark wygląda jak trzydrzwiowy samochód sportowy, ale ma praktyczne pięć drzwi.
W drapieżny sposób zaprojektowano także jego wnętrze, które jest swoistym dziełem sztuki. Centralnym punktem kabiny jest tablica przyrządów w stylu motocyklowym, osadzona na górze kolumny kierownicy; dostarcza ona wszystkich potrzebnych informacji w sposób zwarty, a jednocześnie czytelny.
Analogowemu prędkościomierzowi towarzyszy cyfrowy obrotomierz, dokładnie tak jak w motocyklu. Wszystkie elementy kontrolne podświetlane są przy włączonych reflektorach na jasnoniebieski kolor. Wyposażenie audio jest kwestią wyboru, klienci Sparka mogą cieszyć się swoją ulubioną muzyką, słuchając radia, płyt CD, plików MP3 lub podłączając przenośny odtwarzacz do portu USB lub gniazda wejściowego Aux-in.
We wnętrzu Sparka znajdują się: przestronny schowek, kieszenie w oparciach przednich na książki, atlasy samochodowe czy laptopy, kieszenie boczne w drzwiach po obu stronach z uchwytami na standardowej wielkości 1,5l butelki oraz wygodne funkcje, takie jak zapasowe gniazdo zasilania w dolnej części tablicy rozdzielczej. W środkowej części deski rozdzielczej znajduje się miejsce na mniejsze przedmioty, jak telefon komórkowy czy paczka gumy do żucia oraz uchwyt na dwa kubki obok dźwigni zmiany biegów.
Spark sprawuje się w mieście tak dobrze nie tylko z powodu dynamicznego wyglądu. Jego wielkość, obsługa i zwrotność świetnie odpowiadają życiu w mieście. Nowy model Chevroleta mini stworzony został w wersji kompaktowej: mając jedynie 3,64 m długości i 1,60 m szerokości, łatwo wciśnie się w ciasne przestrzenie w mieście, a jego promień skrętu wynosi 9,9 m.
- Stworzyliśmy Sparka z myślą o zaoferowaniu klientom więcej standardu mini w atrakcyjnej cenie - stwierdził główny inżynier Jack Keaton. Jesteśmy dumni z wysokiej jakości wykończenia. Spark oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa i, co najważniejsze, jest bardzo zwrotny i prowadzi się go z przyjemnością.
Spark dostępny jest z elektroniczną kontrolą stabilności(ESC – Electronic Stability Control), zapewniającą nadzwyczajne korzyści w zakresie bezpieczeństwa i kierowania samochodem, z możliwościami elektronicznej kontroli hamowania i sterowania przeniesieniem napędu, aby zapewnić precyzyjne zdolności hamowania bez blokowania kół, jak również wyjątkową stabilność trzymania się toru jazdy.
Prawie 60 procent konstrukcji samochodu zawiera nowoczesną stal, o różnym poziomie sztywności oraz wbudowane strefy zgniotu. Wysoki poziom ochrony pasażerów jest jeszcze bardziej podniesiony przez zastosowanie poduszek powietrznych, napinaczy pasów bezpieczeństwa i systemu wycofywania pedałów, który w wypadku kolizji od przodu wyciąga skrzynkę z pedałami na zewnątrz z przedziału pasażerskiego, co zmniejsza ryzyko zranienia dolnych części nóg.
Od momentu wprowadzenia Sparka na rynek dostępne są dwa silniki benzynowe o pojemności 1,0 i 1,2 litra, szacowanym zużyciu paliwa 5 l/100 km. Dzięki emisji CO2 poniżej 120g / km.
Spark trafi do salonów sprzedaży Chevroleta w Europie w pierwszym kwartale 2010 roku.