Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, na przełomie lat 2010/2011 plug-in hybryda koncernu General Motors o nazwie Volt pojawi się również w Europie. Na Starym Kontynencie samochód sprzedawany będzie jednak pod marką Opel.
Pierwsza generacja Chevroleta Volt napędzana będzie silnikiem elektrycznym, który czerpać będzie energię z akumulatorów li-ion wspieranych przez mały 3-cylindrowy silnik spalinowy z turbosprężarką. Pojemność akumulatorów Li-ion umieszczonych pośrodku pomiędzy fotelami, w okolicach punktu ciężkości pojazdu, wystarczy na ok. 40 mili (64 km). Chodzi o odległość, którą przeciętny Amerykanin przejeżdża codziennie w drodze do pracy.
Po czterdziestu milach jazdy można podłączyć samochód do zwykłej sieci elektrycznej (110 V) i przeczekać 6,5 godzin na załadowanie akumulatorów. Drugą alternatywą jest jazda ze wsparciem silnika spalinowego. Jednostka nie jest połączona z kołami samochodu, ale pracuje wyłącznie jako generator prądu elektrycznego dla elektrycznego silnika trakcyjnego.
Chevrolet na razie nie opublikował żadnych danych technicznych wersji produkcyjnej, ale można oczekiwać podobne osiągi, jak w wypadku modelu koncepcyjnego. Pierwsze zdjęcia pokazują, że model seryjny otrzymał bardziej stonowane linie nadwozia. W salonach sprzedaży auto pojawi się najwcześniej w roku 2010.
Wbrew wyższej cenie sprzedaży producent będzie zmuszony dopłacać do każdego egzemplarza. Chevrolet oczekuje jednak, że cena technologii, które będą w przyszłości wykorzystywane w podobnych samochodów, będzie relatywnie szybko spadać, a zyskowne będą dopiero modele drugie czy dopiero trzeciej generacji.
Galeria zdjęć
Chevrolet Volt do Europy trafi pod marką Opel
Chevrolet Volt do Europy trafi pod marką Opel
Chevrolet Volt do Europy trafi pod marką Opel
Chevrolet Volt do Europy trafi pod marką Opel
Chevrolet Volt do Europy trafi pod marką Opel
Chevrolet Volt do Europy trafi pod marką Opel
Chevrolet Volt do Europy trafi pod marką Opel