Pierwsze fotografie pojawiły się w Internecie kilka dni temu, teraz General Motors opublikował komunikat prasowy z oficjalnymi zdjęciami. Koncept po raz pierwszy zaprezentował się w roku 2007 podczas targów samochodowych w Detroit, sprzedaż wersji seryjnej rozpocznie się za dwa lata w roku 2010. Już teraz znane są pierwsze dane.
Wielkością Volt spada na pogranicze europejskiej klasy niższej średniej i średniej. Na długość samochód mierzy 4404 mm, na szerokość 1798 mm, na wysokość 1430 mm, a rozstaw osi ma długość 2685 mm. Chociaż w samochodzie ukryto zestaw baterii, bagażnik oferuje zadowalających 301 litrów.
Chevrolet określa Volt skrótem E-REV, oznaczający elektromobil o zwiększonym zasięgu. Baterie składają się z ponad 220 ogniw litowych, których pojemność wynosi 16 kWh. Wystarcza to na przejechanie ponad 60 km wyłącznie na napęd elektryczny. Doładowanie możliwe jest ze zwykłej sieci elektrycznej, według producenta przy rocznym ładowaniu jeden raz dziennie zużycie energii jest mniejsze niż w wypadku lodówki czy zamrażalki działającej bez przerwy.
Napęd zapewnia silnik elektryczny o mocy 110 kW, który oferuje niezmienne maksimum momentu obrotowego 370 Nm. Prędkość maksymalna modelu Chevrolet Volt wynosi 160 km/h. Akumulatory doładowują się także poprzez rekuperację energii w czasie hamowania, energię elektryczną wytwarza również generator napędzany silnikiem spalinowym – stąd przydomek elektromobil o zwiększonym zasięgu. Parametrów silnika na razie nie opublikowano, wiadomo tylko, że silnik spalinowy pracować może na mieszankę benzyny i etanolu E85. Według wcześniejszych informacji ma chodzić o silnik wolnossący o pojemności 1,4 l.