Model Volt miał swoją oficjalną premierę przy okazji rocznicy powstania koncernu General Motors. Pojazd jest napędzany rewolucyjnym systemem, w którym dominującą rolę odgrywa silnik elektryczny ładowany z ogólnodostępnej sieci. Może on też korzystać z pomocy silnika benzynowego o pojemności skokowej 1,4 l, który napędza generator.
Chevrolet oznacza swój model Volt skrótem E-REV, co znaczy pojazd elektryczny z przedłużonym dojazdem. Akumulatory składaja się z 220 litowych elementów, które maja pojemność 16 kWh. To wystarczy na pokonanie w ruchu miejskim dystansu 60 kilometrów.
Napęd pojazdu odbywa się za pomocą silnika elektrycznego o mocy 110 kW z maksymalnym momentem obrotowym 370 Nm. Zapewnia on osiąganie maksymalnej prędkości 160 km/h. Energia elektryczna odzyskiwana jest także z układu hamulcowego, a w przypadku potrzeby także z silnika benzynowego, który napędza generator. Silnik benzynowy przystosowany jest do spalania paliwa E85 i ma moc 74 kW (100 KM).
Volt ma długość całkowitą 4404 mm, szerokość 1798 mm, wysokość 1430 mm oraz rozstaw osi 2685 mm. Nawet po nafaszerowaniu pojazdu akumulatorami, konstruktorom udało się wygospodarować bagażnik o pojemność 301 litrów.
Produkcja seryjna modelu Volt potwierdzona została na rok modelowy 2011, co oznacza jej rozpoczęcie w drugiej połowie 2010 roku. Najpierw sprzedaż rozpocznie się w USA, a od 2011 roku także w Europie, a rok później w Australii pod marką Holden. Chevrolet liczy na roczną sprzedaż kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy.