Nowy Hummer H3T ma przyciągnąć uwagę klientów do mniejszych, a co za tym idzie oszczędniejszych modeli. Pickup konstrukcyjnie i stylistycznie nawiązuje do najmniejszego modelu H3, w odróżnieniu od niego wydłużono rozstaw osi o 56 cm do 340 cm. Dzięki temu H3T dysponuje pełnowartościową skrzynią ładunkową (długość 1,5 m) bez tego, by ograniczono kabinę pasażerską. W hierarchii modelowej pojazdów użytkowych koncernu GM samochód lokuje się pomiędzy Chevroletem Colorado i Silverado.
Oferta jednostek odpowiada modelowi H3 – podstawowy model napędzany będzie rzędowym silnikiem 5-cylindrowym o pojemności 3,7 l (moc 180 kW/245 KM przy 5600 obr./min, moment obrotowy 328 Nm przy 4600 obr./min) połączony z 5-stopniową manualną skrzynią biegów lub 4-biegowym automatem. Dla wersji Alpha przeznaczono mocniejszą jednostkę V8 5,3 l (moc 220 kW/299 KM, moment obrotowy 432 Nm) dostarczaną ze sterowanym elektronicznie 4-biegowym automatem Hydra Matic 4L60. Oba silniki oferowane będą ze stałym napędem na wszystkie koła, dostępnym za dopłatą.
Wiele uwagi poświęcono zawieszeniu. Hummer zaoferuje dwie możliwości ustawienia. Standardowa wersja zestrojona jest kompromisowo do jazdy w terenie i po drogach utwardzonych, używa też uniwersalne opony. H3T z pakietem off-roadowym jako jedyny pojazd w tym segmencie dysponuje blokadą przedniego i tylnego dyferencjału, dodatkowo w nadkolach znajdziemy koła ze specjalnymi oponami do jazdy w trudnym terenie, a przekładnia otrzymała skrócone przełożenie stałe. Prześwit auta wynosi 285 mm, kąt natarcia to 60 %, a najwyższy pochył boczny 40 %.
Produkcja modelu Hummer H3T rozpocznie się jesienią.