W pojazdach Chrysler, Jeep, Dodge i Ram (CJDR) można teraz oglądać mobilną telewizję "na żywo".

Zalety tej nowej technologii firma Mopar prezentuje na rozpoczynającym się właśnie salonie samochodowym Chicago Auto Show 2010.

Chrysler Group LLC jest pierwszym w USA producentem motoryzacyjnym, który oferuje samochodową telewizję mobilną o zasięgu pokrywającym ponad 100 zespołów miejskich. Każdy znajdzie tam coś dla siebie: sport amatorski i profesjonalny, programy informacyjne i dziecięce, sitcomy i ‘reality TV’ czy też filmy fabularne.

Do niedawna największym wyzwaniem dla telewizji mobilnej było zapewnienie niezakłóconego odbioru sygnału wysokiej jakości na obszarach zurbanizowanych oraz – przy autostradowych prędkościach jazdy. Działające obecnie w USA systemy "mobile TV" ograniczają się do niewielkiej liczby odbieranych kanałów lub wymagają stosowania pokaźnych anten satelitarnych na dachu pojazdu – przy niebagatelnych kosztach użytkowania.

Sugerowana cena detaliczna systemu oferowanego przez Mopar wynosi 629 dolarów plus koszt instalacji w pojeździe. Cena ta obejmuje jednoroczny abonament programowy.

Pakiet mobilnej telewizji dostępny jest jako montowane przez dealera wyposażenie dodatkowe przy zakupie następujących pojazdów z rocznika 2008-2010 posiadających fabryczny system odtwarzania DVD: Chrysler Town & Country, Jeep® Grand Cherokee, Jeep Commander, Dodge Grand Caravan, Dodge Journey, Dodge Nitro, Ram 1500 oraz Ram 2500/3500.

Instalacja pakietu TV w innych modelach CJDR z lat 2008-2010 wymagazakupu specjalnych zagłówków lub dodatkowych zestawów DVD z oferty Mopar.

Jak to działa?

Sygnał telewizyjny nadawany jest przez sieć ‘multicast’ firmy FLO™ TV Inc., dedykowanego dostawcy telewizji mobilnej ‘live’. Oferta wchodzącej w skład Qualcomm Inc. FLO TV obejmuje programy najlepszych stacji telewizyjnych, transmitowane w czasie rzeczywistym lub wybranym przez użytkownika: ABC, ABC Entertainment, ABC Family, ABC News, Adult Swim Mobile, CBS, CBS College Sports, CBS News, CNBC, Comedy Central, Disney Channel, Disney Channel Original Movies, ESPN, ESPNEWS, ESPN 2, Fox, Fox News Channel, Fox Sports, FUEL TV, MSNBC, MTV, NBC, NBC2Go, NBC News, NBC Sports, Nickelodeon, Playhouse Disney, SoapNet orazSpeed.

Usługa mobilnej telewizji dostępna jest w ponad 100 aglomeracjach miejskich oraz wzdłuż wielu dróg i autostrad międzystanowych, nie obejmuje jednak swym zasięgiem części obszarów wiejskich.

Dostawcą zestawów odbiorczych FLO TV Auto Entertainment, którewspółpracują z systemami infotainment Mopar w samochodach CJDR jest firma Audiovox Corporation z siedzibą w Hauppauge (stan New York). Cyfrowy sygnał telewizyjny „zbierany” jest przez niewielką – zbliżoną wielkością do myszki komputerowej – antenkę zamontowaną na dachu pojazdu.

Odbiornik TV oraz wszelkie połączenia przewodowe ukryte są pod wykładzinami/tapicerką wnętrza i niewidoczne dla kierowcy ani pasażerów. Korzystając z ergonomicznych pilotów przewodowych lub bezprzewodowych można „skakać po kanałach TV” – podobnie jak się to robi w domu.

Pakiet instalacyjny mobilnej telewizji Mopar objęty jest 3-letnią / 36.000 mil gwarancją producenta w przypadku pojazdów fabrycznie nowych albo gwarancją 12-miesięczną/12.000 mil – w przypadku pojazdów używanych.

Nowe silniki dla celów wyścigowych i off-roadowych

Entuzjastów wyścigów i off-roadu zainteresuje poszerzony wybór jednostek napędowych i komponentów silnikowych, w tym oferowane po raz pierwszy w segmencie aftermarket – aluminiowe kadłuby HEMI®. Dostępne są trzy odmiany tych kadłubów, wywodzące się z silnika HEMI o pojemności 6,1 litra, a każda z nich jest lżejsza o około 45 kg od żeliwnej wersji produkcyjnej, stosowanej w samochodach serii SRT8®.

Pierwsza z tych odmian to aluminiowy kadłub silnika HEMI o pojemności 6,1 litra, stanowiący bezpośredni zamiennik fabrycznego, żeliwnego kadłuba 6.1 HEMI. Drugą jest kadłub przygotowany dla silnika o pojemności 426 cali sześciennych (ok. 6,9 litra). Trzecią odmianą jest wersja specjalna dla dalszego samodzielnego montażu silnika, zwana „X-Block”, w której średnicę cylindrów rozwiercić można aż do pojemności 468 cali sześć., tj. ok. 7,6 litra.

Oprócz aluminiowych kadłubów HEMI, oferta Mopar obejmuje w dalszym ciągu szeroką gamę silników kompletnych (crate engines) HEMI dla „tradycjonalistów”. Są to silniki V-8 o pojemnościach 6,1 oraz 5,7 litra, 426 cali sześć. (ok. 6,9 l), 472 cali (ok. 7,7 l) oraz 528 cali (ok. 8,6 l). Nowością jestHEMI o pojemności 572 cali (ok. 9,3 l) rozwijający szaleńczą moc 650 KM i moment 890 Nm, uznawany za „gwóźdź programu” oferty Mopar. Jest to kontynuacja tradycji silników HEMI z lat 1960-tych, które montowano w samochodach Plymouth Barracuda HEMI ’Cuda, Plymouth Satellite i Dodge Charger.

Kolejną nowością jest sześciocylindrowy silnik rzędowy (I-6) Stroker long block o pojemności 4,7 litra – jako mocniejszy zamiennik znanych silników 4,0-litrowych I-6, montowanych w pojazdach Jeep z lat 1991-2006. Były one wielce cenione przez entuzjastów off-roadu za niezawodność i osiągi, co dało asumpt do nowej konstrukcji pod marką Mopar. Silnik ten rozwija moc ok. 265 KM oraz moment obrotowy 392 Nm i da się łatwo zamontować do każdego Jeep’a oryginalnie wyposażonego w jednostkę I-6 o pojemności 4,0 litrów.

Bezpłatny telefon do obsługi klientów poszczególnych marek

Wzorując się na systemie obsługi klienta firmy FIAT – Chrysler Group LLC otwiera obejmujący swym zasięgiem całe Stany Zjednoczone,bezpłatny call-center do obsługi klientów swoich poszczególnych marek, tj.Chrysler, Jeep, Dodge i Ram.

Korzyścią dedykowanego call-center jest możliwość szybkiej identyfikacji, rozpoznania i określenia rozwiązań w kwestiach zgłaszanych przez interlokutorów.

Informacje dotyczące możliwości kontaktu z nowym call-center są wysyłane do wszystkich właścicieli pojazdów Chrysler, Jeep, Dodge i Ram objętych gwarancją producenta.

Butik upominkowy Mopar

Sklep internetowy Mopar oferuje szeroką gamę produktów typu upominkowego – poczynając od ery Muscle Cars, silników Max Wedge czy też pierwszych HEMI – aż do najnowszej mody obowiązującej na dzisiejszych imprezach sportowych.