Sprzedaż w Chinach osiągnęła 13,5 mln nowych samochodów, co oznacza pierwsze miejsce na świecie. W USA sprzedano 10,4 mln samochodów, a więc o 21 proc. mniej niż w 2008 roku. Była to także najniższa sprzedaż w ciągu ostatnich 27 lat.

W 2009 roku Chińczycy kupili 650 tys. samochodów dostawczych. Największym producentem okazał się SAIC, który przy współpracy z Volkswagenem i General Motors sprzedał 2 425 546 samochodów. Na drugim miejscu był FAW, który ma wspólne przedsiębiorstwa z Volkswagenem i Toyotą ze sprzedażą 1 758 801 pojazdów. Trzecie miejsce z wynikiem 1 703 081 aut przypadło Chang’an (Suzuki i Ford). Czwarte miejsce to Dangeng Motor (PSA, Nissan, Honda i Kia) – 1 688 685 aut. Granicę jednego miliona przekroczył jeszcze BAW (Beijing Automobile Works), który sprzedał 1 132 330 samochodów.