Zgodnie z komunikatem zarządu Chrysler Group z dnia 19 lipca 2007 roku planowane inwestycje Chrysler Group, związane z rozwojem produkcji samochodów Chrysler 300 C, Dodge Magnum i Dodge Charger nowej generacji w Brampton Assembly Plant wyniosą 1,2 miliarda dolarów USA. Tego samego dniaz linii montażowych BAP zjechał milionowy pojazd tylno-napędowy na platformie LX – z czego szczerze cieszyć się mogli wszyscy pracownicy oraz kierownictwo CAW (kanadyjskiego związku zawodowego pracowników motoryzacji).

„W świetle bezpieczeństwa i jakości produkcji, jej racjonalnych kosztów i terminowości oraz w efekcie zdobytego zaufania, mam przyjemność ogłosić, iż w Brampton powstawać będzie platforma i przyszłościowy samochód Chrysler Group segmentu D.” – powiedział Frank Ewasyshyn, wiceprezes ds. produkcji – „Jednocześnie chcę wyrazić uznanie załodze orazzwiązkom zawodowym za współpracę w zakresie procesów decyzyjnych tej inwestycji.”

Zwiększenie potencjału w Brampton Assembly Plant polegać będzie na przejęciu produkcji pojazdów opartych na platformie LX – a przeznaczonych na rynki zagraniczne (BUX) już w roku 2010, przy czym inwestycje na tym polu sięgać będą kwoty 500 mln $. Pojazdy na platformie LXprodukowane są obecnie przez zakład Magna Steyr w austriackim mieście Graz, gdzie powstają także pojazdy Jeep® Grand Cherokee, Jeep Commander i minivany Chryslera – eksportowane na rynki światowe, tj. poza obszar Ameryki Północnej.

Milionowym pojazdem na platformie LX, który zjechał z linii montażu – był szeroko znanyChrysler 300C, którego światowy debiut w styczniu 2004 poprzedził o dwa miesiące premierę bliźniaczego Dodge Magnum. W połowie 2004 roku do produkcji weszła wersja z napędem na wszystkie koła AWD, zaś w kwietniu 2005 roku do portfela produkcyjnego Brampton dołączył także nowy Dodge Charger.

„To wielka satysfakcja, iż dzięki naszym wysiłkom Brampton Assembly Plant zyskuje nie tylko nowy produkt ale i realną perspektywę na przyszłość.” – powiedział Alberto Gonzales, dyrektor zakładu BAP – „Milionowy LX, a więc i znaczący sukces rynkowy tej konstrukcji to także powód do szczególnej dumy.”

Brampton Assembly Plant został zbudowany w roku 1968 i należy do Chrysler Corporation od 1987 roku w wyniku wykupienia firmy American Motors Corporation. Zakład ten produkuje obecnie w systemie trójzmianowym samochody Chrysler 300, Dodge Magnum i Dodge Charger oraz w niedługiej przyszłości także i Dodge Challenger, zatrudniając około4.000 pracowników płatnych godzinowo.

Komunikat zarządu Chrysler Group nie ma żadnego wpływu na produkcję samochodów Chrysler 300 w fabryce Beijing DaimlerChrysler, przeznaczonych na rynek Chińskiej Republiki Ludowej.

DaimlerChrysler w Kanadzie

DaimlerChrysler Canada zatrudnia około 11.500 pracowników w zakładach Brampton Assembly Plant, Windsor Assembly Plant (produkujących minivany Chrysler i Dodge) oraz w odlewni metali Etobicoke Casting Plant. Produkcja pojazdów w roku 2006 przekroczyła 600.000 sztuk – z których ponad 220.000 znalazło nabywców na rynku kanadyjskim.