Chrysler PT Cruiser jest od rozłamu koncernu DaimlerChrysler już siódmym modelem, którego produkcja zostaje zatrzymana. Wcześniej skreślono z oferty PT Cruiser Convertible, sportowy Chrysler Crossfire, kombi Dodge Magnum, SUV-y Dodge Durango i Chrysler Aspen oraz crossover Chrysler Pacifica. Ukończenie produkcji w USA nie musi jednak oznaczać koniec tego nietypowego modelu. Właściciel Chryslera Cerberus stara się sprzedać prawa do jego produkcji któremuś z chińskich producentów samochodów.

Głównym powodem wstrzymania produkcji jest spadające zainteresowanie – podczas gdy w roku 2001 sprzedano 150 tys. egzemplarzy, w zeszłym roku było to zaledwie 50 tys. sztuk, chociaż oferowano rabaty rzędu 6000 dolarów. Nowe szefostwo Chryslera surowo śledzi wszystkie aspekty ekonomiczne produkcji, dlatego zdecydowano się na tak radykalny krok. Produkcja zakończy się w połowie bieżącego roku.

W przygotowaniu jest również gruntowna restrukturyzacja całego koncernu – Chrysler miałby produkować samochody osobowe, SUV-y i samochody terenowe znajdą się przede wszystkim w ofercie marki Jeep, natomiast Dodge skupi się na pickupach. Pomóc Chryslerowi mogłoby również zawarte niedawno partnerstwo z włoskim Fiatem.