Siedzenia są OK, ale naszym zdaniem trochę za krótkie i zbyt płytko wyprofilowane. Przy ich regulowaniu większe osoby mogą spytać: „Co, to już koniec zakresu?”.
Co innego bagażnik – tu jednym ruchem ręki można z podstawowej wielkości 385 l uzyskać 1506 l. A jeśli potrzebujemy przewieźć coś dłuższego, wystarczy położyć oparcie fotela przedniego pasażera – nawet paczka z meblami o długości 2,41 m wejdzie bez problemu.
Prezentacja Citroena C3 Picasso
Pod maską egzemplarza którym jeździliśmy podczas pierwszych jazd znalazł się 120-konny benzynowy silnik 1.6, który całkiem przyjemnie napędza małe Picasso, ale lubi wysokie obroty. Dla krewkich kierowców przygotowano seryjne ESP (a „na wszelki wypadek” także 4 airbagi).Komfort?
Nawet całkiem przyzwoity, i to na 17-calowych, niskoprofilowych oponach. Tylna oś nie radzi sobie jednak z długimi poprzecznymi garbami asfaltu. C3 Picasso z tym silnikiem to wydatek 58 500 zł za wersję SX Pack.
To nam się podoba - Funkcjonalność. Ruch ręką i znika tylna kanapa. Niby niewiele, ale czasem to bardzo potrzebne. Tego nam brakuje - Techniki oszczędzającej paliwo. Modele z systemem Start&Stop pojawią się dopiero w przyszłym roku. Szkoda.To nas zaskoczyło - Tylne drzwi. Żeby zająć miejsce z tyłu, najpierw trzeba się nieźle nagimnastykować, bo drzwi nie otwierają się zbyt szeroko.
Citroen C3 Picasso z zewnątrz
Na naszym rynku Citroen C3 Picasso jest oferowany z jednym z 2 silników benzynowych 1.4 l (95 KM) i 1.6 l 120 KM, oraz jednym z dwóch turbodiesli o pojemności 1.6 l i mocy 92 oraz 110 KM. Najtańsza wersja napędzana silnikiem benzynowym to wydatek minimum 52 000 zł, natomiast za najtańszego diesla zapłacimy 62 000 zł.
Mały van Citroena będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia: SX, SX Pack oraz Exclusive.
W pierwszej standardowo otrzymamy:
- ABS+BAS+EBDpoduszka powietrzna kierowcypoduszka powietrzna pasażera klimatyzacja manualnawspomaganie układu kierowniczegocentralny zamek sterowany pilotemsterowane elektrycznie przednie szybyelektrycznie sterowane lusterkakomputer pokładowykolumnę kierownicy regulowaną dwuosiowo kanapę dzielona w stosunku 60/40
Wersja SX Pack jest wzbogacona m.in. o:
- reflektory przeciwmgłoweobudowy lusterek w kolorze nadwozia16 calowe koła
Natomiast topowa wersja Exclusive poza ww. elementami otrzymuje:
- 16 calowe koła z lekkich stopółautomatyczną klimatyzacjęradar parkowaniaelektrycznie sterowane tylne szybyrozpylacz zapachówwelurową tapicerkę
Bagażnik Citrena C3 Picasso
PODSUMOWANIEC3 Picasso to nie dzieło sztuki, ale zapewnia odpowiednią dawkę miłej dla oka stylistyki i całą masę wpływających na funkcjonalność rozwiązań, które bardzo przydają się w codziennym użytkowaniu. Może nie jest to perfekcyjne auto, ale z całą pewnością okazuje się bardzo praktyczne – przeciętnej, 4-osobowej rodzinie powinno wystarczyć. Lecz czy uda mu się pobić Renault Modusa, oraz znacznie tańszą Kię Soul.
Citroen C3 Picasso deska rozdzielcza