Warunki w styczniowym Rajdzie Monte Carlo były wyjątkowo nietypowe. Nie było nigdzie śniegu, ani lodu, a drogi były suche jak pieprz. Szwecja będzie pierwsza eliminacją, w której nowy C4 WRC zaprezentuje sięzimowych warunkach. W zespole Citroën Sport panuje atmosfera ostrożnego podejścia do tego startu, a Guy Fréquelin powiedział: „Wiemy, że na asfalcie C4 WRC jest samochodem w pełni konkurencyjnym. Teraz potrzebujemy potwierdzenia, jakim autem jest na śniegu, w znacznie trudniejszych warunkach.”

Trasa rajdu Szwecji, podobnie jak i Finlandii, należy do najszybszych w całym serialu mistrzostw. Te duże szybkości, to dla wielu kierowców największa radość i stąd Szwecja należy do najbardziej ulubionych eliminacji w całym serialu.Sebastien Loeb: „ Opony BF Goodrich powinny dać nam lepszą przyczepność niż na luźnych nawierzchniach szutrowych. Musimy jednak być bardzo ostrożni, bo jedzie się tam bardzo szybko i nie trudno o popełnienie błędu. Wjechanie w sniegową bandę może kosztować utrate dobrej pozycji.”

Fréquelin dodał: „ Rajd Szwecji jest szybki, ale też odbywa się po wąskich drogach. Dani ma tutaj mało doświadczenia. Nie oczekujemy od niego sukcesu, ale będziemy zadowoleni, gdy bez błędu dojedzie do linii mety.”