Zamiast czterocylindrowego silnika 2,0i 16V o mocy 103 kW C5 otrzyma 1,6 l z turbosprężarką twin-scroll o mocy 115 kW i maksymalnym momentem obrotowym 240 Nm. O 15 proc. będzie mniejsze jego zużycie paliwa, które średnio nie powinno przekroczyć 7,1 l/100 km. Jednostka ta jest efektem współpracy koncernu PSA z BMW Group.

Dotychczasowa jednostka 2,0i 16V będzie nadal dostępna z czterostopniową przekładnią automatyczną.

Drugą nowością jest czterocylindrowy silnik 2,0 HDi 160 FAP z manualną przekładnią i 2,0 HDi 138 FAP z przekładnią automatyczną. Osiąga on moc maksymalną 120 kW już przy 3750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 340 Nm w zakresie od 2000 do 3000 obr./min. Średnie zużycie oleju napędowego wynosi 5,6 l/100 km (- 14 proc., a z automatem 6,8 l/100 km (- 5 proc.).