Duże, francuskie MPV, które jako pierwsze w swojej kategorii otrzymało 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP za bezpieczeństwo pasażerów, na większości rynków sprzedaje się z dużą przewagą diesli pod maską. Dotychczasowe jednostki 2,0 i 2,2 HDi (107 i 128 KM) nie spełniały już jednak dostatecznie swej funkcji, dlatego zastąpiono je nowoczesnym, 16-zaworowym dwulitrowym silnikiem HDi w dwu wersjach. Dwulitrowa jednostka w wersji 136 KM, która już przez jakiś czas jest sprzedawana, otrzymała kilka modyfikacji obniżających emisję szkodliwych spalin.

Dotychczasową 2-litrówkę 107 KM niezupełnie skreślono z oferty, nadal napędza ona modele z automatyczną skrzynią biegów. Oba nowe silniki wykorzystują 6-stopniową skrzynię biegów, mocniejsza wersja ma w standardzie filtr cząstek stałych. Oba silniki produkują mniej niż 190g CO2 na kilometr, co w niektórych krajach Europy Zachodniej oznacza zakwalifikowanie auta do niższej grupy podatkowej. Silniki są ekologiczne jeszcze w jednym aspekcie – można w nich spalać 30-procentową mieszankę biopaliwa.

Słabsza wersja – 120 KM i 300 Nm – pozwala na osiąganie prędkości maksymalnej 180 km/h przy średnim zużyciu 5,7 l/100 km oleju napędowego, emisje CO2 wynoszą 182g/km. Mocniejszy silnik – 136 KM i 320 Nm – osiąga 190 km/h, zużywając średnio 5,9 l/100 km, przy emisji 188g CO2 na kilometr.