Citroën nieustannie wprowadza innowacyjne zmiany i proponuje coraz skuteczniejsze rozwiązania, które wspomagają prowadzenie. Wspomaganie parkowania tyłem, zwane potocznie radarem cofania, jest już dobrze znane właścicielom samochodów średniej i wysokiej klasy.

Umieszczone w osłonie tylnej czujniki wykrywają przeszkody znajdujące się w pobliżu tyłu samochodu. W zależności od lokalizacji przeszkody emitowane są alarmowe sygnały dźwiękowe, których częstotliwość wzrasta w miarę zbliżania się do przeszkody i które przekształcają się w ciągły dźwięk, gdy odległość od przeszkody zmniejsza się do kilku centymetrów.

Wspomaganie parkowania przodem uzupełniają, na tej samej zasadzie, czujniki umieszczone w osłonie przedniej. Informują one kierowcę o obecności przeszkody znajdującej się w kontrolowanej strefie. Ponadto system umożliwia wizualizację manewru na ekranie wielofunkcyjnym.

System działa w czasie manewrów wykonywanych do przodu lub do tyłu z prędkością poniżej 10 km/godz. Czujniki informują kierowcę o obecności przeszkody znajdującej się w kontrolowanej strefie za pomocą sygnału dźwiękowego emitowanego przez głośniki z przodu lub z tyłu, z lewej lub z prawej strony oraz wyświetlanie sylwetki samochodu z oznaczeniami stref, w którychzostała wykryta przeszkoda. Łącznie system pokazuje na ekranie sześć stref.

W momencie, gdy samochód zbliża się do przeszkody sygnał dźwiękowy określa jej pozycjęza pomocą prawego lub lewego głośnika z przodu, albo prawego lub lewego głośnika ztyłu, umożliwiając w ten sposób lokalizację słuchową.

Im bardziej samochód zbliża się do przeszkody, tym sygnał dźwiękowy działa z większą częstotliwością. Na ekranie oznaczenia przeszkody są wyświetlane coraz bliżej osłony przedniej lub tylnej pojazdu. Gdy przeszkoda jest już bardzo blisko na ekranie pojawia się trójkąt ostrzegawczy z napisem „Uwaga”, a sygnał dźwiękowy staje się ciągły.

W sytuacji gdy system wspomagania parkowania przodem lub tyłem jest aktywny, w momencie włączania biegu wstecznego krótki sygnał dźwiękowy informuje kierowcę, że urządzenie działa. Sylwetka pojazdu pokazuje się na ekranie.

W przypadku aktywacji wyłącznie wspomagania parkowania przodem, przy jeździe przodem z prędkością poniżej 10 km/godz., na luzie lub na biegu, sylwetka samochodu pokazuje się na ekranie z chwilą wykrycia przeszkody zlokalizowanej w odległości do 50 centymetrów od samochodu.

System wspomagania parkowania można wyłączyć przyciskiem umieszczonym na panelu konsoli środkowej. Stan pracy urządzenia jest zapamiętywany w momencie zatrzymania pojazdu.