Sebastien miał ostatnio nie lada dylemet: czy w niedzielny wieczór ma być w Walii czy w Londynie. W stolicy Anglii redakcja Autosportu wręczała nagrody i Mistrz Świata WRC miał odebrać szarfę International Rally Driver of the Year 2006. Tymczasem Francuz na gali się nie pokazał, udał się bowiem do Cardiff na wspólną kolację z kolegami z zespołu Kronosa... Dowartościował i podziękował w ten sposób tym, którzy przyczynili się do jego sukcesu!
Tymczasem firma Citroën postanowiła uhonorować swojego znakomitego zawodnika. Z okazji powrotu koncernu do cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata 2007 ofertę w salonach wzbogacądwa modele - C2 i C4 - pod wspólnym znakiem specjalnej serii „by LOEB”. Urzekające swym oryginalnym wykończeniem samochody C2 by LOEB i C4 by LOEB są utrzymane w sportowym stylu. W stosunku do ich pierwowzoru, C2 i C4 Coupé, obydwa samochody wyróżniają się specjalnymi elementami wyposażenia oraz prestiżowym znakiem z nazwiskiem Mistrza Świata.
Wprowadzenie do sprzedaży serii „by LOEB” stanowi nie tylko realizację strategii odnowy gamy, lecz jest też wyrazem uhonorowania trzykrotnego zwycięzcy klasyfikacji WRC z 2004, 2005 i 2006 roku, którego liczne sportowe sukcesy przyczyniają się do poprawy wizerunku marki Citroën.
C4 by LOEB
Mocny styl C4 by LOEB, oparty na modelu C4 Coupé, łączy gamę produktów Citroën z uczestnictwem marki w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Za pośrednictwem tych modeli Citroën oferuje swoim klientom możliwość połączenia pasji dla sportów motorowych z przyjemnością jazdy na co dzień. Model C4 by LOEB jest dostępny w dwóch kolorach karoserii: w oficjalnych czerwonych barwach Citroën Sport oraz w kolorze czarnym Obsidien. Dzięki smukłej sylwetce o wyraźnie zarysowanych liniach C4 by LOEB posiada doskonałe właściwości aerodynamiczne połączone ze zdecydowanym sportowym charakterem, którego potwierdzeniem jest spoiler umieszczony wysoko w tylnej części samochodu.
Aby dodatkowo podkreślić charakterystyczny wygląd zewnętrzny, samochód jest wyposażony w białe (lub do wyboru szare Métallure) felgi Resolfen. 17-calowe obręcze kół zapewniają wyjątkowe właściwości jezdne, niezależnie od rodzaju silnika. Lakierowane zewnętrzne lusterka wsteczne są dostosowane kolorem do karoserii. Wyjątkowy charakter C4 by LOEB dopełnia unikalny dla każdego samochodu numer seryjny. Wnętrze pojazdu jest utrzymane w sportowym i dynamicznym stylu high-tech. Siedzenia są pokryte stebnowanymi obiciami z czerwonej, plecionej tkaniny i zamszu. Przednie, skórzane zagłówki są ozdobione haftowanym czerwonym logo marki. Panele drzwi mają specjalne wykończenie ze skórzanym medalionem przeszywanym czerwoną nitką. Skórzany centralny podłokietnik wykończony czerwoną nitką, podobnie jak kierownica, zapewnia komfortową i swobodną pozycję kierowania.
Dla podkreślenia sportowego charakteru limitowany model jest wyposażony w aluminiowe pedały oraz, z wyjątkiem wersji HDi 138 FAP, w aluminiową gałkę dźwigni zmiany biegów. Osłony nawiewników, podstawa dźwigni zmiany biegów oraz popielniczka są również udekorowane aluminiowymi elementami. Odpowiednio dobrane do ogólnego wystroju wnętrza dywaniki w kolorze Mistral z czerwoną tasiemką i haftem Citroën dopełniają indywidualny styl C4 by LOEB. Z myślą o komforcie i bezpieczeństwie jazdy pojazd jest wyposażony seryjnie w regulator i ogranicznik prędkości. Wersja "by LOEB" jest oferowana z silnikami benzynowymi 1.6i 16V 110 KM, 2.0i 16V 143 KM i 2.0i 16V 180 KM oraz z silnikami diesla HDi 110 BV5, HDi FAP BV5 i HDi 138 FAP BV6.
C2 by LOEB
Model C2 by LOEB, opracowany w oparciu o wersje VTR/VTS, jest samochodem o wyrazistej i charakterystycznej sylwetce, która wyraża jednocześnie elegancki i zrównoważony charakter modelu. Limitowana seria jest oferowana w czarnym, eleganckim kolorze nadwozia oraz w sportowym i dynamicznym kolorze czerwonym Rouge Aden. Podobnie jak C4, jest wyposażona w lakierowany spoiler, który podkreśla jego styl i właściwości aerodynamiczne.
Stylowa obudowa lusterek wstecznych jest oferowana w kolorze szarym Alu lub czerwonym Aden, w zależności od koloru karoserii. Sportowy charakter dodatkowo podkreślają 16-calowe obręcze kół ze stopu typu Suzuka lub Guépard z ozdobnymi śrubami. C2 jest oznaczony napisem „by LOEB” na drzwiach i tylnej klapie oraz numerem egzemplarza na drzwiach kierowcy.
Wnętrze w stylu high-tech współgra z jego sportową sylwetką. Chrom, aluminium, czarne obicia i czerwona plecionka tapicerki są harmonijnie dobrane, tworząc oryginalny wystrój. Czarno-czerwone siedzenia są wyposażone w zagłówki, na których jest wyhaftowane z tyłu logo marki. Obita skórą kierownica jest stebnowana czerwoną nitką. Obudowy nawiewników są chromowane. Gałka dźwigni zmiany biegów i zespół pedałów (w wersji z mechaniczną skrzynią biegów) z aluminium tworzą dodatkowy sportowy akcent. Siedzenie kierowcy ma regulowaną wysokość, umożliwiając optymalne ustawienie pozycji kierowania.
C2 by LOEB jest dostępny z silnikami benzynowymi 1.6i 16V 110 KM SensoDrive i 1.6i 16V 125 KM BV5.Ten drugi model oferuje system ESP z możliwością całkowitej dezaktywacji.
A wracając do Sebastiena Loeba - od środy Francuz ponownie zasiądzie w nowym C4 WRC, aby odbyć kolejną turę testów. Do rozpoczęcia przyszłorocznego sezonu, Rajdu Monte Carlo coraz bliżej...