Na początek Citroën – naszym rozmówcą jest Marek Nawarecki, Dyrektor ds. Public Relations Citroën Polska:

- Jak wiadomo, każda marka samochodowa żyje w rytmie zmieniających się modeli i postępu technologicznego. Rok 2007 dla marki Citroën to przede wszystkim rok bardzo ważnych premier produktowych. W pierwszym kwartale zaprezentowany został nowy model C4 Picasso. W październiku „wjechał” do Polski nowy model C-Crosser, pierwszy samochód sportowo – użytkowy czyli SUV w gamie marki. Należy to podkreślić – to duża zmiana dla klientów Citroëna! W końcówce roku zaprezentowaliśmy wreszcie nowy samochód dostawczy, który dołączy do oferty handlowej na początku 2008 roku, czyli model Nemo. Jest to najmniejszy samochód dostawczy w naszej gamie. Zapowiedzieliśmy także ważne wydarzenie w nowym roku – po raz pierwszy zostały opublikowane zdjęcia nowego modelu – C5, który w ciągu najbliższych miesięcy dołączy do gamy Citroëna, zastępując aktualnie istniejący model.

Właśnie C5 jest największym wydarzeniem, które czeka nas i naszych dystrybutorów w 2008 roku. Nie zabraknie jednak także innych wydarzeń produktowych: będzie pewna zmiana w gamie samochodów dostawczych, będzie ona ewoluowała.

Bieżący rok wykazał wyraźny wzrost sprzedaży nowych samochodów w Polsce. Dotyczy to również naszej marki, co oczywiście musi cieszyć. Liczymy, że w przyszłym roku wzrost sprzedaży będzie jeszcze większy!

*Reasumując - rok 2007 był udany dla marki Citroën, zwiększyła się sprzedaż w porównaniu z rokiem poprzednim...

- Jak najbardziej! Czekamy jeszcze na wyniki z grudnia, które sprecyzują dokładnie ten wzrost, ale już dziś można spokojnie zaryzykować twierdzenie, że sprzedaż w 2007 roku będzie wyższa o dwadzieścia sześć procent w porównaniu z rokiem 2006. Jednocześnie nie tylko utrzymaliśmy udziały, ale je nawet zwiększyliśmy do 5,3 procenta. To cieszy! Szczególnie dynamikę wzrostu odnotowaliśmy w segmencie samochodów dostawczych, gdzie w ostatnim kwartale tego roku pobiliśmy wszelakie rekordy sprzedaży notowane do tej pory pobił Citroën Jumper.

*Rok 2007 był dla Citroëna rokiem sukcesów w sporcie. Zarówno w rajdach międzynarodowych, jak i krajowych

- Rzeczywiście był to okres bardzo ważnych wydarzeń sportowych. Citroën od kilku lat jest bardzo zaangażowany na poziomie światowym. W Rajdowych Mistrzostwach Świata startowały dwie załogi w nowym modelu C4 WRC: Sébastien Loeb i Daniel Elena oraz Daniel Sordo i Marc Marti. Podkreślam, bo to istotne – był to pierwszy sezon w nowym samochodzie! Zakończył się on pełnym sukcesem, bowiem Sébastien zdobył czwarty już tytuł mistrza w kategorii kierowców, Daniel – w kategorii pilotów. Zaangażowanie marki i potencjał nowego Citroëna C4 został więc w pełni potwierdzony! Należy mieć nadzieję, że w rywalizacji w kolejnych latach będzie równie dobrze, a może nawet jeszcze lepiej!

W Polsce w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski po raz pierwszy w tym roku pokazał się model C2 R2. Samochody zgłoszone zostały przez krajowe zespoły, które zdecydowały się na start właśnie tym samochodem w klasie A6. Stworzony został i realizowany był przez cały sezon sponsorski program C2-R2 Teams’ Challenge, w którym mogli wziąć udział wszyscy zawodnicy startujący tym modelem w Mistrzostwach Polski. Do programu zgłosiło się siedem załóg, z których sześć zostało sklasyfikowanych. Najlepszym kierowcą okazał się Piotr Maciejewski, jeżdżący z Piotrem Kowalskim. Wygrali rywalizację oraz zdobyli tytuł mistrzowski w klasie A6.

Ale nie tylko tytuły są tu najważniejsze, ale fakt, że zespołów i samochodów ciągle przybywa. Model C2 R2 okazał się doskonałą propozycją dla załóg, które pragną rozwijać swoje umiejętności, ścigając się specjalnie do sportu przygotowanym samochodem. Wiemy już, że w nowym sezonie na rajdowych trasach w naszym kraju pojawią się kolejne załogi, które uczestniczyć będą w naszym programie.

Podsumowanie

Citroën ma więc powody do zadowolenia.

Nic dziwnego - sprzedaż stale rośnie, na co wpływ ma szeroka, systematycznie powiększająca się gama modeli i wersji. Marka ma swoich stałych fanów, do których wciąż dołączają nowi, skuszeni bogatą ofertą,jakością wykonania, świetnymi silnikami oraz wciąż uważanym za wzorcowe - zawieszeniem.

A w sporcie Citroën jest potęgą - czwarty z rzędu tytuł Mistrza Świata Sébastiena Loeba i Daniela Eleny, wręcz sensacyjny tytuł Mistrzów Europy Simona Jean-Josepha i Jacka Boyère'a, którzy rywalizowali w modelach C2 Super 1600 oraz C2 R2 (pokonując całą czołówkę, dysponującą znacznie mocniejszymi samochodami!), wreszcie - zdominowanie klasy A6 w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski przez załogi w modelu C2 R2 - świadczą o tym najlepiej.

Citroën Polska lubi wyzwania, co potwierdza od kilku lat. O realizację planowanych na 2008 rok celów można być chyba spokojnym - marka posiada bowiem - potocznie mówiąc - wszystkie atuty w "garści"!