Citroën Sport zaproponował sesję jazd próbnych w nagrodę za wyniki uzyskane przez czeskiego kierowcę w tym sezonie w ramach programu C2 Junior Experience.

Kierowca zespołu Jipocar Racine, trzeci w mistrzostwach juniorów FIA 2007, z dwoma wspaniałymi zwycięstwami na koncie (w Niemczech i na Korsyce) oraz drugim miejscem w Hiszpanii za kierownicą Citroëna C2 Super 1600, wziął udział, zgodnie z regulaminem C2 Junior Experience, w prawdziwej sesji jazd próbnych Citroëna WRC.

Dla Martina Prokopa była to prawdziwa gwiazdka z nieba! Nawet temperatura bliska zera (zaledwie 4 stopnie Celsjusza), nie ostudziła zapału młodego, 25-letniego Czecha, który z ochotą zasiadł za kierownicą samochodu, trzykrotnego zdobywcy tytułu rajdowego Mistrza Świata.

- Z miejsca poczułem się swobodnie, głównie dzięki ergonomii tego auta niezwykle zbliżonej do mojego Citroëna C2 Super 1600 - powiedział Prokop. Za kierownicą Xsary nie czułem się więc obco! Oczywiście z zewnątrz jest to imponujący samochód, ale po zajęciu miejsca w kabinie stwierdziłem, że jest bardzo komfortowy i skuteczny, a ustawienie zawieszenia jest imponujące. To była naprawdę frajda i nieprędko zapomnę ten dzień...

Po ok. 100 kilometrach pokonanych przez Martina Prokopa podczas jazd próbnych, Yves Matton, Szef działu programów sportowych dla klientów Citroën Sport, był bardzo zadowolony z ich przebiegu.

- Martin nie tylko wykazał się profesjonalizmem, ale wyraźnie czuł się swobodnie za kierownicą Citroëna Xsary WRC - mówił. Szybkie oswojenie się z samochodem tego kalibru bardzo nas usatysfakcjonowało. Życzę mu wielkich sukcesów w przyszłym roku. Gdyby ukończył mistrzostwa juniorów FIA na Citroënie C2 Super 1600 na jednym z dwóch pierwszych miejsc, miałby prawo nie tylko do jednej sesji jazd próbnych, ale wręcz okazję wzięcia udziału w jednym lub dwóch rajdach za kierownicą Citroëna WRC, zgodnie z regulaminem C2 Junior Expérience...

Przed startem w kolejnych Mistrzostwach Świata juniorów FIA Citroënem C2 Super 1600, Martin Prokop weźmie jeszcze udział w dwóch ostatnich eliminacjach Rajdowych Mistrzostw Świata 2007 – w Irlandii i Anglii – w klasie samochodów produkcyjnych, „aby nabrać jeszcze większego doświadczenia”.

Z myślą o przyszłym roku, w którym młody Czech ma nadzieję się odegrać… i zdobyć tytuł mistrza juniorów, jak to zrobili na początku swojej kariery Sébastien Loeb (2001) i Dani Sordo (2005), dwaj oficjalni kierowcy zespołu Citroën Sport w klasie WRC.