Metropolis ma długość całkowitą 5,3 m, szerokość 2 m i wysokość 1,4 m. Nawiązuje do konceptu GT, który był prezentowany w 2008 roku. Obecny projekt jest dziełem zespołu designerów pracujących dla Citroena w Szanghaju.
Hybrydowy układ napędowy plug-in zapewnia możliwość funkcjonowania w różnych trybach: całkowicie elektrycznym (przy ruszaniu, w mieście podczas jazdy z małą prędkością i przy zwalnianiu): dzięki silnikowi elektrycznemu rozwijającemu moc od 55 KM (40 kW), która może osiągnąć maksymalnie 95 KM (70 kW); w trybie całkowicie spalinowym (podczas jazdy z ustabilizowaną prędkością, gdy silnik osiąga optymalną wydajność): dzięki silnikowi benzynowemu 2,0 V6.
Silnik ten rozwija moc 272 KM (200 kW), a jego stały maksymalny moment obrotowy wynosi 375 Nm.
Trzeci tryb to połączenie obydwu silników: w fazach przyspieszenia dla szybkiego wzrostu mocy (funkcja "overboost"), aby osiągnąć maksymalną moc 460 KM (345 kW) i moment obrotowy wynoszący 430 Nm. Gdy wymagają tego warunki włącza się napęd na cztery koła.
Zastosowany układ napędowy umożliwia uzyskanie poziomu emisji CO2 na poziomie 70 g/km i zużycie paliwa na poziomie 2,6 l/100 km. Prototyp wyposażono w mechaniczną, elektronicznie sterowaną, 7-przełożeniową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem.
Pojazd ten będzie można oglądać od 1 maja do 31 października 2010 roku na stoisku francuskim podczas EXPO 2010 w Szanghaju.
Galeria zdjęć
Citroën Metropolis już jeździ (galeria)
Citroën Metropolis już jeździ (galeria)
Citroën Metropolis już jeździ (galeria)
Citroën Metropolis już jeździ (galeria)
Citroën Metropolis już jeździ (galeria)
Citroën Metropolis już jeździ (galeria)
Citroën Metropolis już jeździ (galeria)
Citroën Metropolis już jeździ (galeria)
Citroën Metropolis już jeździ (galeria)
Citroën Metropolis już jeździ (galeria)
Citroën Metropolis już jeździ (galeria)