Metropolis ma długość całkowitą 5,3 m, szerokość 2 m i wysokość 1,4 m. Nawiązuje do konceptu GT, który był prezentowany w 2008 roku. Obecny projekt jest dziełem zespołu designerów pracujących dla Citroena w Szanghaju.
Hybrydowy układ napędowy plug-in zapewnia możliwość funkcjonowania w różnych trybach: całkowicie elektrycznym (przy ruszaniu, w mieście podczas jazdy z małą prędkością i przy zwalnianiu): dzięki silnikowi elektrycznemu rozwijającemu moc od 55 KM (40 kW), która może osiągnąć maksymalnie 95 KM (70 kW); w trybie całkowicie spalinowym (podczas jazdy z ustabilizowaną prędkością, gdy silnik osiąga optymalną wydajność): dzięki silnikowi benzynowemu 2,0 V6.
Silnik ten rozwija moc 272 KM (200 kW), a jego stały maksymalny moment obrotowy wynosi 375 Nm.
Trzeci tryb to połączenie obydwu silników: w fazach przyspieszenia dla szybkiego wzrostu mocy (funkcja "overboost"), aby osiągnąć maksymalną moc 460 KM (345 kW) i moment obrotowy wynoszący 430 Nm. Gdy wymagają tego warunki włącza się napęd na cztery koła.
Zastosowany układ napędowy umożliwia uzyskanie poziomu emisji CO2 na poziomie 70 g/km i zużycie paliwa na poziomie 2,6 l/100 km. Prototyp wyposażono w mechaniczną, elektronicznie sterowaną, 7-przełożeniową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem.
Pojazd ten będzie można oglądać od 1 maja do 31 października 2010 roku na stoisku francuskim podczas EXPO 2010 w Szanghaju.