Dlaczego najnowszego samochodu? Bowiem nowy C5 nie ma wiele wspólnego ze swoim poprzednikiem noszącym takie samo oznaczenie! Poza trzema z gamy silników, praktycznie wszystko jet w nim nowe. Poczynając od platformy i konstrukcji karoserii, na zawieszeniu kończąc.

Niewątpliwie obydwa nadwozia: sedan i Tourer (kombi) charakteryzują się atrakcyjnym stylem, podkreślającym dynamikę i prestiż. Samochód klasy średniej wyższej ma w założeniu być dostosowany do indywidualnych upodobań użytkownika. Po raz pierwszy w tym segmencie nabywca ma wybór zawieszenia. Może wybrać jedną z dwóch wersji: klasyczną (opartą na elementach resorowania, zapewniającą bezpośrednie wyczucie drogi i typowy dla marki komfort) lub też Hydractive III Plus, przeniesioną z samochodu klasy wyższej - C6.

Nowe C5 oferuje trzy silniki benzynowe (1,8i 16V 127 KM, 2,0i 143 KM i 3,0i 215 KM) oraz cztery wysokoprężne (HDi 110 FAP, HDi 138 FAP, HDi 173 FAP i V6 HDI 208 FAP). W zależności od motoru montowana jest pięciostopniowa bądź sześciostopniowa skrzynia biegów lubw mocniejszych wersjach - sześciostopniowa przekładnia automatyczna.

Oczywiście samochód posiada wszystkie nowoczesne systemy podnoszące bezpieczeństwo (ABS i ESP w serii). Montowanych jest do dziewięciu poduszek powietrznych.

Wnętrze zostało zaprojektowane w stylu kokpitu samolotu. Centralna część kierownicy, podobnie jak w gamie C4, jest nieruchoma (co umożliwia optymalizacje poduszki powietrznej!) i znajdują się na niej dwa rzędy przełączników. Gdy już kierowca nauczy się ich położenia, bez problemu i patrzenia, a także zdejmowania rąk z "kółka", może sterować m. in. ogranicznikiem, regulatorem prędkości, radiem, telefonem, centralnym ekranem, obsługiwać komputer pokładowy...

Siedząc w środku od razu czuje się, że projektantowi nie brakowało smaku i dobrego gustu. Wszystkie, nawet najdrobniejsze elementy kabiny (poczynając od deski rozdzielczej, przez panele drzwi, środkową konsole po kolory, wzornictwo i jakość tapicerki) są dokładnie przemyślane. Nowa płyta zapewnia też znacznie większa przestronność.

Użytkownik ma możliwość wybrania dwóch rodzai foteli: "komfortowych" lub "dynamicznych" (bardziej sportowych). Wersje z elektryczna regulacją posiadają opcję: możliwość regulacji kąta nachylenia górnej części oparcia. Ta sama wersja może być wyposażona w funkcję masażu. Wykorzystując silniczki elektryczne przeprowadzany jest specjalnie opracowany masaż relaksacyjny i rozluźniający lędźwiowy odcinek kręgosłupa...

C5 oferowany jest w czterech wersjach wyposażeniowych. Ceny sedana rozpoczynają się od 79 900 zł (1,8i 16V 110 KM), a kończą na 155 400 zł (2,7 HDi V6 208 KM z automatyczną, 6-biegową skrzynią). Odpowiednie wersje Tourera kosztują 84 900 zł i 160 400 zł.

Nowy C5 jest zapewne ciekawą propozycja na rynku i będzie mocnym konkurentem dla nowego Forda Mondeo czy Renault Laguny.

.