Nowy C5 wyróżnia się indywidualnym stylem, widocznym dynamicznym charakterem, prestiżem limuzyny oraz wysoką jakością. Spełniając obowiązujące w tym segmencie kanony, nowy Citroën C5 jest sedanem o sylwetce trójbryłowej, której wydłużone proporcje podkreślają klasę i elegancję, lub przestronnym kombi o dynamicznych liniach i funkcjonalnym wnętrzu.
Nowy C5 spełnia wymagania klientów segmentu samochodów klasy wyższej pod względem poziomu jakości i niezawodności, przez wprowadzenie nowych standardów na etapie prac badawczo-rozwojowych, projektowania i produkcji.
Zarówno w wersji sedan, jak i kombi nowy C5 wyróżnia się eleganckim stylem i wyrazistym charakterem. Dynamiczny profil i wyraźnie podkreślony pas karoserii nadają sylwetce prestiżowy wygląd. Szlachetne materiały i staranne wykończenie przenoszą pasażerów wprzestrzeń wnętrza samochodów wysokiej klasy.
Wymiary nowego C5 (długość 4,78 m, szerokość 1,86 m i wysokość 1,45 m) zapewniają mupozycję w górnej kategorii segmentu samochodów klasy średnie wyższej. Wymiary te podkreślają dystyngowany i dynamiczny styl z klasą. Wyrazista osobowość trójbryłowegosedana wyraża się wyrafinowanym kształtem, nowoczesnością proporcji i oryginalną sylwetką. W zależności od kąta patrzenia przyjmuje wygląd rasowego coupé lub eleganckiejlimuzyny.
Nowy C5 wywołuje wrażenie już przy pierwszym spojrzeniu. Charakterystyczny przód nowego C5 z szerokimi wlotami powietrza i wydłużonymi reflektorami o wciętym kształcie potwierdza wrażenie siły i solidności. Reflektory, wbudowane w pokrywę silnika z dwoma dynamicznymi listwami, okalają szerokie, chromowane logo marki. Szeroki rozstaw kół stwarza wrażenie samochodu, który doskonale trzyma się drogi.
Profil C5 świadczy o poszukiwaniu optymalnych parametrów aerodynamicznych. Sprężysta linia dachu przyczynia się do płynności sylwetki. Duża przeszklona powierzchnia, przedłużona trzecią boczną szybą, zapewnia doskonałe doświetlenie wnętrza. Wysoki pas karoserii i podkreślone nadkola potwierdzają przynależność C5 do kategorii prestiżowych samochodów. Wynoszący 2,82 m rozstaw osi zapowiada przestronne wnętrze.
Silny i elegancki styl nowego C5 wyraża się również wyglądem tyłu. Wklęsłe okno tylne wpisuje model do kategorii Citroënów najwyższej klasy. Dwuczęściowe światła w kształcie bumerangu stanowią oryginalny wyróżnik stylizacyjny. Objętościowe bryły wywołująwrażenie samochodu, który doskonale trzyma się drogi.
C5 Break: równowaga dynamizmu i przestrzeni
Głównym zadaniem przy opracowywaniu stylu wersji kombi było znalezienie formy równie eleganckiej jak w wersji sedan, ale przy większej objętości. Nowy C5 spełnia oczekiwania klientów wyczulonych na styl, poszukujących samochodu wyróżniającego się indywidualną osobowością, wymiarami i przestronnością wnętrza.
C5 kombi charakteryzuje się eleganckim i dynamicznym stylem zewnętrznym, na który składa się wyrazisty przód powielający wygląd sedana oraz mocny i szeroki tył. Sylwetka C5 kombi umiejętnie łączy silną osobowość z wszechstronną funkcjonalnością.
Profil C5 kombi o długości 4,83 m, szerokości 1,86 m i wysokości 1,48 m jest płynny i proporcjonalnie zrównoważony, nie zakłócając ogólnego wrażenia sylwetki samochodu.
W nawiązaniu do dystyngowanej stylizacji wersji sedan geometryczne kształty tyłu w układzie horyzontalnym zapowiadają praktyczną przestronność, zachowując jednocześnie wyrazisty i dynamiczny charakter. Nowy C5 kombi stanowi uosobienie wartości użytkowych, zdolnych urzec klientów poszukujących nowoczesnych rozwiązań dostosowanych do ich trybu życia.
Podczas jazdy kierowca może odczuwać dużą przyjemność kierowania, a pasażerowie wysoki poziom komfortu. Nowy C5 oferuje do wyboru dwa rodzaje zawieszenia opracowane w oparciu o układ jezdny zastosowany w limuzynie C6: zawieszenie Hydractive 3 Plus i zawieszenie klasyczne.
Zawieszenie Hydractive 3 Plus spełnia oczekiwania klientów doceniających najnowsze osiągnięcia marki pod względem komfortu, przyjemności prowadzenia i stosowanych rozwiązań technologicznych.
Zawieszenie klasyczne oferuje bardzie bezpośrednie wyczucie drogi, zachowując jednocześnie wzorcowy komfort charakterystyczny dla samochodów marki Citroën.
Nowy C5 proponuje gamę trzech silników benzynowych i czterech silników wysokoprężnych HDi jak również pełny wybór skrzyń biegów.
Oferta obejmuje:
3 silniki benzynowe:- 1.8i 16V 127 KM DIN (92 kW CEE);- 2.0i 16V 143 KM DIN (103 kW CEE);- 3.0i V6 215 KM DIN (155 kW CEE).
4 silniki wysokoprężne, wyposażone seryjnie w filtr cząstek stałych:- HDi 110 FAP (80 kW CEE);- HDi 138 FAP (100 kW CEE);- HDi 173 FAP (125 kW CEE);- V6 HDi 208 FAP (150 kW CEE).
Szeroki wybór mechanicznych i automatycznych skrzyń biegów jest dostępny w zależności od silników i wersji wyposażenia.
Przyjemność jazdy za kierownicą nowego C5 nabiera nowego wymiaru. Stanowisko kierowcy jest w pełni ukierunkowane na jego potrzeby. Solidna deska rozdzielcza o pełnych kształtach już na pierwszy rzut oka wywołuje wrażenie jakości i elegancji. Sprężyste linie symbolizują precyzję, a płynne łuki dynamizm.
Samochód wyposażony jest w kierownicę z nieruchomym centralnym zestawem przełączników drugiej generacji.
Przejrzyste i precyzyjne informacje dotyczące jazdy są zgromadzone na trzech wskaźnikach zegarowych z pierścieniowymi wskazówkami, które nawiązują do stylizacji lotniczej.
Kierowca może w pełni skoncentrować uwagę dzięki szczególnie starannie dopracowanej akustyki redukcji szumów we wnętrzu.
Rozdzielenie deski i konsoli centralnej zwiększa wrażenie przestronności i komfortu. Wykończenie paneli drzwi wpisuje się doskonale w elegancki styl wnętrza. Ogólny wygląd kabiny podkreśla jakość i solidność.
Stylizacja wnętrza nowego C5 idealnie współgra ze stylem zewnętrznym, subtelnie łącząc wyrafinowanie z innowacją i przestronnością.
Nowy C5 proponuje również kierowcy liczne urządzenia, które ułatwiają kierowanie i zwiększają bezpieczeństwo, zapewniając spokojną jazdę.
Nowy C5 jest wyposażony seryjnie w regulator i ogranicznik prędkości, a w wersjach z zawieszeniem Hydractive 3 Plus w elektryczny, automatyczny hamulec postojowy, który zwiększa komfort i bezpieczeństwo jego używania. Hamulec współpracuje z systemem wspomagania ruszania na wzniesieniu. System automatycznie utrzymuje samochód na pochyłości przez 2 sekundy po zwolnieniu pedału hamulca, umożliwiając kierowcy ruszenie bez ryzyka niekontrolowanego zjazdu samochodu do przodu lub do tyłu.
Aby ułatwić manewrowanie na parkingu, nowy model może być wyposażony w radary parkowania z przodu i z tyłu, jak również w system pomiaru dostępnego miejsca, który informuje kierowcę czy wolna przestrzeń jest wystarczająca do zaparkowania samochodu(przestrzeń poniżej 3 m i powyżej 8 m nie jest brana pod uwagę).
Oferowany w zależności od wersji alarm niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL) skutecznie zapobiega ryzyku dekoncentracji za kierownicą.
Niezależnie od reflektorów halogenowych, które zapewniają optymalną widoczność, są również dostępne dwufunkcyjne kierunkowe reflektory ksenonowe.
Współpracujący z reflektorami halogenowymi system statycznego oświetlenia na zakręcieAFS (Adaptative Front Lighting System) poprawia widoczność na łuku drogi. W zależności od kąta skrętu kierownicy dodatkowe źródło światła wspomaga główny strumień reflektora, oświetlając do 75 stopni prawy lub lewy kąt samochodu.
W przypadku, gdy samochód jest wyposażony w kierunkowe dwufunkcyjne reflektory ksenonowe nowy C5 posiada również system oświetlenia AFS, który gwarantuje optymalną widoczność i bezpieczeństwo na zakrętach i skrzyżowaniach. Kąt oświetlenia przy małej prędkości wynosi 105 stopni.
Nowy C5 proponuje też system NaviDrive najnowszej generacji. Wyposażony w duży, siedmiocalowy kolorowy ekran system obejmuje telefon GSM, funkcje audio (radio, odtwarzacz CD z MP3, Jukebox o pojemności dysku do 10 gigabajtów) i nawigację GPS.
NaviDrive możliwość powiększania dużych i skomplikowanych skrzyżowań i posiada tryb Birdview, który odtwarza obraz trasy z lotu ptaka z perspektywą horyzontu.
System NaviDrive oferuje również dodatkowe funkcje: Citroën Urgence, Citroën Assistance i Citroën On Line. Usługa Citroën Urgence w połączeniu z funkcjami GPS i telefonu umożliwia, w zależności od kraju, lokalizację samochodu w razie wypadku oraz zapewnia dostęp do centrum wzywania pomocy.
Podstawowe funkcje systemu NaviDrive są obsługiwane w prosty sposób za pomocą przełączników umieszczonych na kierownicy, które umożliwiają również aktywację rozpoznawania i syntezatora głosu..
C5, o rozstawie osi wynoszącym 2,82 m, wychodzi naprzeciw wymaganiom klientów dużych, dynamicznych samochodów, którzy przywiązują wagę do komfortu siedzeń i przestronności.
Przednie fotele, które posiadają mechaniczne lub elektryczne regulacje, kierownica z regulowaną wysokością i wysunięciem umożliwiają dobranie wygodnej pozycji dostosowanej do budowy ciała i indywidualnych przyzwyczajeń.
W zależności od poziomu wykończenia oferowane są dwa rodzaje foteli gwarantujące optymalny komfort. Wersja „Harmonie” o płynnych liniach zapewnia wygodę i dobre samopoczucie, a wersja „Caractère” o bardziej wyrazistych kształtach jest adresowana do klientów, którzy poszukują mocniejszych wrażeń w czasie jazdy.
Przednie fotele z elektrycznym systemem regulacji (oferowane seryjnie w wersji Exclusive) gwarantują niezrównany komfort w tej kategorii samochodów. Fotele posiadają regulację górnej części oparcia, umożliwiając kierowcy idealne ustawienie pozycji przy jednoczesnym idealnym utrzymaniu pozycji górnej części klatki piersiowej.
W zależności od wersji, fotel kierowcy może być wyposażony w funkcję masażu na poziomie lędźwiowego odcinka kręgosłupa.
Pasażerowie z tyłu również podróżują bardzo wygodnie dzięki dużej i starannie zagospodarowanej przestrzeni na nogi. Brak centralnego tunelu zwiększa przestronność wnętrza.
Tylna kanapa jest wyposażona w trzy zagłówki z regulacją wysokości i, w zależności od wersji, w środkowy podłokietnik z dużym schowkiem i dwoma uchwytami na kubki wbudowanymi w przesuwaną szufladkę, w uchwyt na narty oraz w funkcję składania w proporcji 2/3 – 1/3, która umożliwia wykorzystanie płaskiej powierzchni podłogi bagażnika.
Układ jezdny oparty na najnowszych osiągnięciach technologicznych, oferowany seryjnie system ESP, wzmocniona budowa nadwozia oraz dziewięć poduszek powietrznych (7 oferowanych seryjnie i 2 opcjonalnie) gwarantują bezpieczeństwo aktywne i bierne na najwyższym poziomie.
Nowy C5 jest wyposażony w wentylowane tarcze z przodu od 304 do 330 mm średnicy oraz w tarcze tylne o średnicy 209 mm, zapewniające skuteczne hamowanie.
Oferowane seryjnie systemy kontroli hamowania (elektroniczny rozkład siły hamowania, wspomaganie hamowania awaryjnego), wspomagania jazdy oraz stabilizacji toru jazdy (ABS,ESP) gwarantują optymalne panowanie nad samochodem w trudnych sytuacjach na drodze.
Wszystkie siedzenia nowego C5 posiadają trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Pasy bezpieczeństwa z przodu mają regulowaną wysokość, pirotechniczne napinacze i ogranicznik siły napinania.
Z myślą o bezpieczeństwie dzieci C5 oferuje trzy mocowania Isofix, w tym dwa na poziomie bocznych miejsc tylnej kanapy i jedno na siedzeniu pasażera z przodu, począwszy od drugiego poziomu wyposażenia. Nowy C5 posiada również seryjnie cztery elektrycznie otwierane, sekwencyjnie sterowane szyby z urządzeniem zabezpieczającym przed przytrzaśnięciem palców oraz elektryczny system blokady tylnych drzwi i okien.
Projekt nowego C5 uwzględniał od samego początku oczekiwania klientów we wszystkich dziedzinach, a w szczególności w zakresie jakości. Wiodącym celem było zapewnienie niezawodności, zwłaszcza w zakresie działania urządzeń elektronicznych. Aby to osiągnąć, zostały wdrożone specjalne procedury.
C5 korzysta w pełni ze strategii wspólnych platform, polegającej na zastosowaniu zespołów mechanicznych i układów elektronicznych innych modeli, między innymi C6.
Ponad 250 samochodów udostępnionych reprezentacyjnej grupie klientów we Francji i wNiemczech zostanie poddanych testowi niezawodności przed wprowadzeniem modelu do sprzedaży. W ramach tego programu wszelkie niedoskonałości zostaną usunięte w czasie próbnych jazd na trasach obejmujących łącznie 3 miliony kilometrów.
Ten etap uzupełnia wyniki licznych jazd testowych i prób wytrzymałościowych przeprowadzonych na specjalnych torach, a także w terenach umożliwiających testowanie samochodu w ekstremalnych warunkach. W ramach tych testów pokonano trasy wynoszące łącznie ponad dwa miliony kilometrów.
Montaż modelu C5, podobnie jak C6, odbywa się w zakładach w Rennes-La-Janais, które produkują samochody klasy średniej i wyższej grupy PSA Peugeot Citroën.
Posiadający certyfikat ISO 14001 zakład produkcyjny korzysta z doświadczeń zdobytych w ramach produkcji samochodów najwyższej klasy, a w szczególności modelu C6, który wyróżnia się wyjątkowo wysokim poziomem jakości.
Galeria zdjęć
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)
Citroën: nowy C5 - urzekający styl, dynamizm, prestiż i jakość (szczegóły)