Artur Wodniak - Konsultant techniczny Citroën Racing Trophy Polska: „Miałem okazję uczestniczyć w trzech ostatnich eliminacjach Citroën Racing Trophy Polska w ubiegłym roku. Wtedy poznałem specyfikę i status programu. Mogłem również poznać jego uczestników oraz ich potrzeby. Po wielu rozmowach i zebraniu potrzebnego doświadczenia, wspólnie z przedstawicielami Citroën Polska, zaplanowaliśmy szereg działań, mających na celu udoskonalenie funkcjonowania programu i poprawę warunków uczestnictwa. Jednym z głównych priorytetów było jak najszybsze opracowanie nowego regulaminu. Wiele odbytych rozmów i przeprowadzonych konsultacji zaowocowało przystąpieniem do rozgrywek sześciu nowych załóg, które zmierzą się z bardziej doświadczonymi uczestnikami, a na trasach eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zobaczymy pięć nowych egzemplarzy Citroëna C2-R2 MAX! Wszystko wskazuje na to, że obsada w tym roku będzie rekordowa!”

Część z załóg jest zaznajomionych z funkcjonowaniem programu ubiegłoroczny Mistrz Polski w klasach R2B i A6 Tomasz Porębski, Wicemistrz Marcin Dobrowolski, zdobywca tytułu Mistrza Polski w 2008 roku w tych samych klasach Jan Chmielewski. Starty w programie zdecydowali się kontynuować również Ariel Piotrowski, Tomasz Gryc i Szymon Kornicki.

W sezonie 2010 do pucharu zdecydowali się również dołączyć zawodnicy, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z C2-R2 Max - Piotr Szczęśniak, Tomasz Żerebecki oraz Łukasz Markowski. Ale nie tylko rajdowcy u progu kariery będą musieli oswoić się ze specyfiką samochodu.

Wielką niespodzianką 2010 są bracia Bębenkowie znani z popartych wieloma sukcesami startów w klasie N, Grzegorz Grzyb uznawany za jednego ze zdolniejszych polskich kierowców rajdowych oraz powracający do pucharu po dwóch latach nieobecności Radosław Typa.

Rywalizacja zapowiada się więc szczególnie interesująco – z jednej strony doświadczone załogi CRTP będą miały okazję wykazać się swoją znajomością rajdówki, z drugiej rajdowi wyjadacze będą musieli ujarzmić nieznany im dotąd samochód. Do stawki dochodzą dodatkowo nowe teamy, które swój sportowy potencjał dopiero odkrywają.

Walka nie będzie się z pewnością ograniczała do samego pucharu – w sezonie 2010 zawodnicy CRTP będą klasyfikowani w grupie R, co z pewnością podniesie poziom adrenaliny. Liczymy również na udział w polskich eliminacjach zawodników z zagranicznych edycji CRTP. Walka będzie tym bardziej zacięta, że mimo trudnego kontekstu ekonomicznego Citroen Polska przy wsparciu Citroen Racing i sponsorów przewidział imponujący budżet na nagrody dla zawodników.

Miejsce na mecie w grupie R Nagrody
1. 20 000 PLN
2. 16 000 PLN
3. 12 000 PLN
4. 10 000 PLN
5. 8 000 PLN
6. 6 000 PLN
7. 4 000 PLN
8. 2 400 PLN
Miejsce w klasyfikacji CITROËN RACING TROPHY POLSKA 2010 Wartość nagrody
1. 40 000 PLN
2. 24 000 PLN
3. 12 000 PLN

Formuła programu, oprócz tak ważnego wsparcia finansowego, pozwala zawodnikom na start w medialnie rozpoznawalnym i wizerunkowo mocnym projekcie. Patronatem objęły go redakcje tygodnika Auto Świata, Auto Motor i Sportu oraz Onet.pl.

Podobnie jak w poprzednim sezonie przedstawicielstwo Citroën Polska postara się zaangażować rajdowców w dodatkowe wydarzenia, a Citroën Racing zapewni najlepszym start i wsparcie w międzynarodowym starciu cedwójek. Jakie są opinie samych kierowców na temat programu?

Tomasz Porębski - "Mistrz Polski 2009 w klasach A6 i R2B, zwycięzca CRTP „Rozpoczynający się sezon będzie zapewne jednym z ciekawszych w historii całego naszego zespołu. Tegoroczna obsada CRT jest fantastyczna, myślę że rywalizacja będzie na wysokim poziomie i niezmiernie mnie to cieszy. W nowym sezonie będziemy dysponować tym samym Citroënem C2R2 MAX, którym w zeszłym roku wywalczyliśmy tytuły mistrzowskie. Jak zawsze przygotowaniem i obsługa samochodu zajmować się będzie zespół Top Racing. Naszym celem na ten rok jest obrona zdobytych tytułów mistrzowskich, zwycięstwo w CRT oraz w nowo utworzonej grupie R. Liczę na zaciętą walkę i zdrową, sportową rywalizację. Zapraszam wszystkich do śledzenia rywalizacji w CRT- będzie ciekawie!”

Marcin Dobrowolski - "I Wicemistrz Polski w klasach A6 i R2B "Poprzedni sezon uważamy za bardzo udany i na pewno zrobiliśmy podczas niego duże postępy szczególnie dzięki presji i wysokiemu poziomowi jaki prezentowali nasi konkurenci. Niestety tytuł mistrzowski przegraliśmy dosłownie na ostatnich kilometrach ostatniego rajdu w sezonie i z tego powodu czujemy niedosyt i jeszcze większą motywację do walki w sezonie 2010. Nasz poprzedni C2R2 Max będzie startował w tym sezonie w mistrzostwach Francji a my przygotowaliśmy zupełnie nowy egzemplarz. Myślimy że jakość pracy jaką wykonała nasza ekipa była topowa i nasza nowa rajdówka spisze się świetnie we wszystkich eliminacjach. Naszym sponsorem jest nadal producent drabin i rusztowań firma KRAUSE, bez której nasz zespół nie byłby obecnie tak dobrze przygotowany. Bardzo się cieszymy, że do Citroën Racing Trophy dołączy wielu znakomitych kierowców- nie możemy doczekać się konfrontacji z Nimi już podczas pierwszych zawodów, czyli Rajdu KRAUSE Elmot, na który serdecznie zapraszamy.”

Michał Bębenek - „Po zakończeniu sezonu rajdowego 2009 miałem okazję testować Citroëna C2 R2 Max - samochód zrobił na mnie ogromne wrażenie. Podjęliśmy decyzję o współpracy z francuską marką i starcie w tegorocznym pucharze Citroën Racing Trophy Polska. Po kilku latach spędzonych w samochodach grupy N przyszedł czas na radykalne zmiany w mojej karierze. Jestem mocno zmotywowany, aby stać się godnym reprezentantem marki Citroën w nadchodzącym sezonie rajdowym i powalczyć o czołowe lokaty w pucharze oraz zajmować jak najwyższe pozycje w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski. Citroën C2 R2 Max ma duży potencjał, więc liczę na to, że uda mi się osiągnąć zamierzone na ten sezon cele.”

Tomasz Żerebecki - „Decyzję o startach w ramach CRTP podjęliśmy wspólnie z całym Zespołem. Po wygranej w klasie podczas Rajdu Dolnośląskiego, wybór padł na Citroëna C2-R2 MAX. Jesteśmy w trakcie testowania rajdówki i wiem, że nie będzie łatwo. Samochód daje dużą frajdę z jazdy, ale przesiadka z Peugeota 206 do C2 wymaga jeszcze wiele nauki. Jestem w stawce najmłodszym kierowcą, a moja załoga najmniej doświadczoną. W tym roku chcielibyśmy pokazać się z jak najlepszej strony. Myślę, że dużym sukcesem będzie już nawiązanie walki z czołówką CRT. Puchar Citroëna jest najlepszą opcją na ten sezon. Duża frekwencja zawodników pozwala na emocjonującą rywalizację, a wysokie nagrody sprawiają, że jest o co walczyć.”

Łukasz Markowski - „Pod koniec sezonu 2009 przyszedł czas na decyzję co dalej. Wspólnie z moim pilotem Maciejem Machelą po kilku latach startów w RPP chcieliśmy coś zmienić, pójść krok dalej. Chcieliśmy startować w zawodach najwyższej rangi na arenie krajowej, sprzętem z najwyższej półki. Stąd wybór Citroëna C2R2 Max który jest sprawdzoną maszyną rajdową oferującą potworną radość z jazdy oraz technologie na najwyższym światowym poziomie. Do tego puchar dający możliwość zdobywania nagród finansowych i wsparcie ze strony Citroëna umocniły nas w naszym wyborze. Jakie są nasze szanse w CRT? W nadchodzącym sezonie przyjdzie nam ścigać się z najlepszymi kierowcami ostatnich lat, więc przed nami czas nauki i dużej dawki pokory. Marzymy o nawiązaniu walki z czołówką pucharu, ale przede wszystkim chcemy dobrze się bawić i zdobywać cenne doświadczenie.

Na temat samego programu i receptury jego sukcesu wypowiada się odpowiedzialny za ten międzynarodowy projekt Simon Jean-Joseph, Szef Działu Zawodów Klienckich Citroën Racing: „W 2010 roku postawiliśmy na stabilność programu. Naszym celem było zoptymalizowanie naszej oferty w krajach, gdzie Citroën Racing Trophy już istniał. Ekipa Citroën Racing przez lata wykonała kawał dobrej roboty i to dzięki temu rezultaty zostały osiągnięte. Inżynierowie z działu zawodów klienckich stworzyli niezawodny i bardzo konkurencyjny samochód. W każdym kraju, w którym istnieje CRT, filie Citroën Racing również odegrały dużą rolę adaptując ofertę do lokalnych rynków.

Do chwili obecnej mamy sprzedanych 500 kitów C2-R2 i C2-R2 MAX! Pierwsze rajdy pokazują duży wzrost liczby uczestników Citroën Racing Trophy. W Irlandii w pierwszej eliminacji mistrzostw wzięło udział 14 teamów, z czego jedna w samochodzie Super 1600. W Polsce spodziewaliśmy się 10 samochodów, a mamy ich 13, w porównaniu do 7 startujących w 2009 roku! W belgijskiej edycji programu weźmie udział 12 załóg. Wydaje mi się, że nasza oferta jest interesująca i dopasowana do rynków lokalnych i aktualnego kontekstu ekonomicznego.”

Eliminacja Data Nazwa
1. 16.04.2010 - 18.04.2010 Rajd Elmot - Krause
2. 14.05.2010 - 16.05.2010 Rajd Lotos Baltic Cup
3. 04.06.2010 - 06.06.2010 Rajd Polski
4. 02.07.2010 - 04.07.2010 Rally Bohemia / CZ
5. 06.08.2010 - 08.08.2010 Rajd Rzeszowski
6. 03.09.2010 - 05.09.2010 Rajd Warszawski
7. 17.09.2010 - 19.09.2010 Rally Kosice / SK
8. 08.10.2010 - 10.10.2010 Rajd Dolnośląski