Artur Wodniak - Konsultant techniczny Citroën Racing Trophy Polska: „Miałem okazję uczestniczyć w trzech ostatnich eliminacjach Citroën Racing Trophy Polska w ubiegłym roku. Wtedy poznałem specyfikę i status programu. Mogłem również poznać jego uczestników oraz ich potrzeby. Po wielu rozmowach i zebraniu potrzebnego doświadczenia, wspólnie z przedstawicielami Citroën Polska, zaplanowaliśmy szereg działań, mających na celu udoskonalenie funkcjonowania programu i poprawę warunków uczestnictwa. Jednym z głównych priorytetów było jak najszybsze opracowanie nowego regulaminu. Wiele odbytych rozmów i przeprowadzonych konsultacji zaowocowało przystąpieniem do rozgrywek sześciu nowych załóg, które zmierzą się z bardziej doświadczonymi uczestnikami, a na trasach eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zobaczymy pięć nowych egzemplarzy Citroëna C2-R2 MAX! Wszystko wskazuje na to, że obsada w tym roku będzie rekordowa!”
Część z załóg jest zaznajomionych z funkcjonowaniem programu ubiegłoroczny Mistrz Polski w klasach R2B i A6 Tomasz Porębski, Wicemistrz Marcin Dobrowolski, zdobywca tytułu Mistrza Polski w 2008 roku w tych samych klasach Jan Chmielewski. Starty w programie zdecydowali się kontynuować również Ariel Piotrowski, Tomasz Gryc i Szymon Kornicki.
W sezonie 2010 do pucharu zdecydowali się również dołączyć zawodnicy, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z C2-R2 Max - Piotr Szczęśniak, Tomasz Żerebecki oraz Łukasz Markowski. Ale nie tylko rajdowcy u progu kariery będą musieli oswoić się ze specyfiką samochodu.
Wielką niespodzianką 2010 są bracia Bębenkowie znani z popartych wieloma sukcesami startów w klasie N, Grzegorz Grzyb uznawany za jednego ze zdolniejszych polskich kierowców rajdowych oraz powracający do pucharu po dwóch latach nieobecności Radosław Typa.
Rywalizacja zapowiada się więc szczególnie interesująco – z jednej strony doświadczone załogi CRTP będą miały okazję wykazać się swoją znajomością rajdówki, z drugiej rajdowi wyjadacze będą musieli ujarzmić nieznany im dotąd samochód. Do stawki dochodzą dodatkowo nowe teamy, które swój sportowy potencjał dopiero odkrywają.
Walka nie będzie się z pewnością ograniczała do samego pucharu – w sezonie 2010 zawodnicy CRTP będą klasyfikowani w grupie R, co z pewnością podniesie poziom adrenaliny. Liczymy również na udział w polskich eliminacjach zawodników z zagranicznych edycji CRTP. Walka będzie tym bardziej zacięta, że mimo trudnego kontekstu ekonomicznego Citroen Polska przy wsparciu Citroen Racing i sponsorów przewidział imponujący budżet na nagrody dla zawodników.
Miejsce na mecie w grupie R | Nagrody |
1. | 20 000 PLN |
2. | 16 000 PLN |
3. | 12 000 PLN |
4. | 10 000 PLN |
5. | 8 000 PLN |
6. | 6 000 PLN |
7. | 4 000 PLN |
8. | 2 400 PLN |
Miejsce w klasyfikacji CITROËN RACING TROPHY POLSKA 2010 | Wartość nagrody |
1. | 40 000 PLN |
2. | 24 000 PLN |
3. | 12 000 PLN |
Formuła programu, oprócz tak ważnego wsparcia finansowego, pozwala zawodnikom na start w medialnie rozpoznawalnym i wizerunkowo mocnym projekcie. Patronatem objęły go redakcje tygodnika Auto Świata, Auto Motor i Sportu oraz Onet.pl.
Podobnie jak w poprzednim sezonie przedstawicielstwo Citroën Polska postara się zaangażować rajdowców w dodatkowe wydarzenia, a Citroën Racing zapewni najlepszym start i wsparcie w międzynarodowym starciu cedwójek. Jakie są opinie samych kierowców na temat programu?
Tomasz Porębski - "Mistrz Polski 2009 w klasach A6 i R2B, zwycięzca CRTP „Rozpoczynający się sezon będzie zapewne jednym z ciekawszych w historii całego naszego zespołu. Tegoroczna obsada CRT jest fantastyczna, myślę że rywalizacja będzie na wysokim poziomie i niezmiernie mnie to cieszy. W nowym sezonie będziemy dysponować tym samym Citroënem C2R2 MAX, którym w zeszłym roku wywalczyliśmy tytuły mistrzowskie. Jak zawsze przygotowaniem i obsługa samochodu zajmować się będzie zespół Top Racing. Naszym celem na ten rok jest obrona zdobytych tytułów mistrzowskich, zwycięstwo w CRT oraz w nowo utworzonej grupie R. Liczę na zaciętą walkę i zdrową, sportową rywalizację. Zapraszam wszystkich do śledzenia rywalizacji w CRT- będzie ciekawie!”
Marcin Dobrowolski - "I Wicemistrz Polski w klasach A6 i R2B "Poprzedni sezon uważamy za bardzo udany i na pewno zrobiliśmy podczas niego duże postępy szczególnie dzięki presji i wysokiemu poziomowi jaki prezentowali nasi konkurenci. Niestety tytuł mistrzowski przegraliśmy dosłownie na ostatnich kilometrach ostatniego rajdu w sezonie i z tego powodu czujemy niedosyt i jeszcze większą motywację do walki w sezonie 2010. Nasz poprzedni C2R2 Max będzie startował w tym sezonie w mistrzostwach Francji a my przygotowaliśmy zupełnie nowy egzemplarz. Myślimy że jakość pracy jaką wykonała nasza ekipa była topowa i nasza nowa rajdówka spisze się świetnie we wszystkich eliminacjach. Naszym sponsorem jest nadal producent drabin i rusztowań firma KRAUSE, bez której nasz zespół nie byłby obecnie tak dobrze przygotowany. Bardzo się cieszymy, że do Citroën Racing Trophy dołączy wielu znakomitych kierowców- nie możemy doczekać się konfrontacji z Nimi już podczas pierwszych zawodów, czyli Rajdu KRAUSE Elmot, na który serdecznie zapraszamy.”
Michał Bębenek - „Po zakończeniu sezonu rajdowego 2009 miałem okazję testować Citroëna C2 R2 Max - samochód zrobił na mnie ogromne wrażenie. Podjęliśmy decyzję o współpracy z francuską marką i starcie w tegorocznym pucharze Citroën Racing Trophy Polska. Po kilku latach spędzonych w samochodach grupy N przyszedł czas na radykalne zmiany w mojej karierze. Jestem mocno zmotywowany, aby stać się godnym reprezentantem marki Citroën w nadchodzącym sezonie rajdowym i powalczyć o czołowe lokaty w pucharze oraz zajmować jak najwyższe pozycje w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski. Citroën C2 R2 Max ma duży potencjał, więc liczę na to, że uda mi się osiągnąć zamierzone na ten sezon cele.”
Tomasz Żerebecki - „Decyzję o startach w ramach CRTP podjęliśmy wspólnie z całym Zespołem. Po wygranej w klasie podczas Rajdu Dolnośląskiego, wybór padł na Citroëna C2-R2 MAX. Jesteśmy w trakcie testowania rajdówki i wiem, że nie będzie łatwo. Samochód daje dużą frajdę z jazdy, ale przesiadka z Peugeota 206 do C2 wymaga jeszcze wiele nauki. Jestem w stawce najmłodszym kierowcą, a moja załoga najmniej doświadczoną. W tym roku chcielibyśmy pokazać się z jak najlepszej strony. Myślę, że dużym sukcesem będzie już nawiązanie walki z czołówką CRT. Puchar Citroëna jest najlepszą opcją na ten sezon. Duża frekwencja zawodników pozwala na emocjonującą rywalizację, a wysokie nagrody sprawiają, że jest o co walczyć.”
Łukasz Markowski - „Pod koniec sezonu 2009 przyszedł czas na decyzję co dalej. Wspólnie z moim pilotem Maciejem Machelą po kilku latach startów w RPP chcieliśmy coś zmienić, pójść krok dalej. Chcieliśmy startować w zawodach najwyższej rangi na arenie krajowej, sprzętem z najwyższej półki. Stąd wybór Citroëna C2R2 Max który jest sprawdzoną maszyną rajdową oferującą potworną radość z jazdy oraz technologie na najwyższym światowym poziomie. Do tego puchar dający możliwość zdobywania nagród finansowych i wsparcie ze strony Citroëna umocniły nas w naszym wyborze. Jakie są nasze szanse w CRT? W nadchodzącym sezonie przyjdzie nam ścigać się z najlepszymi kierowcami ostatnich lat, więc przed nami czas nauki i dużej dawki pokory. Marzymy o nawiązaniu walki z czołówką pucharu, ale przede wszystkim chcemy dobrze się bawić i zdobywać cenne doświadczenie.
Na temat samego programu i receptury jego sukcesu wypowiada się odpowiedzialny za ten międzynarodowy projekt Simon Jean-Joseph, Szef Działu Zawodów Klienckich Citroën Racing: „W 2010 roku postawiliśmy na stabilność programu. Naszym celem było zoptymalizowanie naszej oferty w krajach, gdzie Citroën Racing Trophy już istniał. Ekipa Citroën Racing przez lata wykonała kawał dobrej roboty i to dzięki temu rezultaty zostały osiągnięte. Inżynierowie z działu zawodów klienckich stworzyli niezawodny i bardzo konkurencyjny samochód. W każdym kraju, w którym istnieje CRT, filie Citroën Racing również odegrały dużą rolę adaptując ofertę do lokalnych rynków.
Do chwili obecnej mamy sprzedanych 500 kitów C2-R2 i C2-R2 MAX! Pierwsze rajdy pokazują duży wzrost liczby uczestników Citroën Racing Trophy. W Irlandii w pierwszej eliminacji mistrzostw wzięło udział 14 teamów, z czego jedna w samochodzie Super 1600. W Polsce spodziewaliśmy się 10 samochodów, a mamy ich 13, w porównaniu do 7 startujących w 2009 roku! W belgijskiej edycji programu weźmie udział 12 załóg. Wydaje mi się, że nasza oferta jest interesująca i dopasowana do rynków lokalnych i aktualnego kontekstu ekonomicznego.”
Eliminacja | Data | Nazwa |
1. | 16.04.2010 - 18.04.2010 | Rajd Elmot - Krause |
2. | 14.05.2010 - 16.05.2010 | Rajd Lotos Baltic Cup |
3. | 04.06.2010 - 06.06.2010 | Rajd Polski |
4. | 02.07.2010 - 04.07.2010 | Rally Bohemia / CZ |
5. | 06.08.2010 - 08.08.2010 | Rajd Rzeszowski |
6. | 03.09.2010 - 05.09.2010 | Rajd Warszawski |
7. | 17.09.2010 - 19.09.2010 | Rally Kosice / SK |
8. | 08.10.2010 - 10.10.2010 | Rajd Dolnośląski |