Auto Świat Wiadomości Aktualności Citroën Racing Trophy Polska przed 67. Rajdem Polski

Citroën Racing Trophy Polska przed 67. Rajdem Polski

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Rajd Polski to od lat punkt kulminacyjny w krajowych sportach motorowych. Zawody, które w ubiegłym roku odbyły się jako runda WRC, powróciły do kalendarza Mistrzostw Europy oraz RSMP. Na liście zgłoszeń tej prestiżowej imprezy widnieje 52 załogi, w tym aż dziesięć w Citroënach C2-R2 Max, ścigających się w ramach klasy R oraz w cyklu Citroën Racing Trophy Polska.

Citroën Racing Trophy Polska przed 67. Rajdem Polski
Auto Świat
Citroën Racing Trophy Polska przed 67. Rajdem Polski

Rajd Polski, który jest drugim najstarszym rajdem w Europie, ustępując jedynie słynnemu Monte Carlo, to z wielu powodów impreza wyjątkowa. Od pozostałych rund Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski odróżnia ją przede wszystkim stopień trudności, wynikający głównie z długości odcinków specjalnych. Próby sportowe na dystansie ponad 20 kilometrów to w krajowych mistrzostwach rzadkość, a w Rajdzie Polski norma.

Szutrowa nawierzchnia i wysokie prędkości na niej osiągane wymagają utrzymania najwyższego poziomu koncentracji i jednocześnie bardzo szybkiego tempa. Luźna nawierzchnia zwykle nie służy samochodom z napędem na jedną oś, ale chlubnym wyjątkiem od tej reguły są niewielkie, ale niezwykle zwinne Citroëny C2-R2.

To właśnie Rajd Polski w sezonie 2006 był początkiem wielkiej kariery rajdówki spod znaku szewrona. W swoim pamiętnym występie Kris Meeke zaszokował konkurencję pokonując wszystkich rywali w autach kategorii S1600 oraz wielu w samochodach z napędem na cztery koła, wjeżdżając do pierwszej dziesiątki klasyfikacji generalnej.

W tegorocznej odsłonie Rajdu Polski wystąpi aż dziesięć Citroënów C2-R2 w specyfikacji Max. W sumie klasa R liczy trzynaście załóg i liczebnością ustępuje tylko klasie N4. Czy po raz trzeci najszybszy okaże się Michał Bębenek, czy może któryś z pozostałych zawodników znajdzie sposób na zwycięstwo okaże się już w najbliższą niedzielę.

Michał Bębenek (nr 32): Pomimo sukcesów, jakie odniosłem z Grzegorzem w 2008 i 2009 roku, podchodzimy do rywalizacji Rajdzie Polski bardzo powściągliwie. Będzie to dopiero nasz drugi start Citroenem C2-R2 Max na nawierzchni szutrowej. Odcinki w okolicach Mikołajek wyraźnie różnią od tych spotykanych na Rajdzie Lotos, dlatego przed samymi zawodami zaplanowaliśmy intensywne testy. Skoncentrujemy się nad ustawieniami zawieszenia i znalezieniem idealnego wyważenia Citroena C2 R2 Max.

Jan Chmielewski (nr 34): Już nie mogę się doczekać weekendu, bo jazda po mazurskich szutrach daje mnóstwo zabawy oraz frajdy z jazdy. Liczę że rywalizacja w Citroën Racing Trophy będzie nie mniej zacięta niż podczas Rajdu Lotos. Trzymamy kciuki za dobrą pogodę, bo ta, która jest obecnie w południowej Polsce wyjątkowo nie sprzyja kibicom, a wierzę, że ci licznie stawią się przy przepięknych oesach w okolicach Mikołajek.

Tomasz Porębski (nr 35): Po pełnym wydarzeń rajdzie Lotos nadszedł czas na największą imprezę w sportach motorowych. Rajd Polski, który w zeszłym roku był runda Mistrzostw Świata zawsze powoduje dodatkową motywację. Tak też jest w naszym przypadku, jesteśmy bardzo zmotywowani i na pewno damy z siebie wszystko aby osiągnąć jak najlepszy wynik. Samochód po rajdzie Lotos został odbudowany jak zawsze jest idealnie przygotowany i gotowy do walki.

Łukasz Markowski (nr 36): Rajd Polski 2010 to dla naszego zespołu kolejne wielkie wyzwanie. Ogromny prestiż imprezy oraz doborowe towarzystwo w Citroën Racing Trophy oraz w klasie R sprawiają ze nie możemy doczekać się rajdowego weekendu. Po Rajdzie Lotos wyciągnęliśmy wnioski i jesteśmy gotowi do walki o czołowe lokaty w Pucharze... Piękne szutrowe trasy w okolicach Mikołajek jeszcze bardziej potęguję głód jazdy. Do zobaczenia na oesach!

Tomasz Gryc (nr 37): Po kompletnie nieudanym dla nas Rajdzie Lotos dużymi krokami zbliża się kolejna szutrowa eliminacja RSMP - 67 Rajd Polski. Zdajemy sobie sprawę z tego, iż będzie to prawdopodobnie najtrudniejszy a na pewno najdłuższy rajd w tym sezonie. Z tego właśnie względu trzeba będzie znaleźć "złoty środek" pomiędzy szybką jazdą i dbaniem o auto, tak by bezawaryjnie dowiozło nas w niedzielę na metę rajdu w Mikołajkach. Obsada w naszej klasie ( i nie tylko ) jest dużo silniejsza niż w poprzednim rajdzie, więc emocji na pewno nie zabraknie.

Szymon Kornicki (nr 38): Podczas Rajdu Polski pojedziemy najszybciej jak tylko potrafimy, zdaję sobie sprawę, że to bardzo długi rajd, najdłuższy w tym sezonie. Postaramy się rozłożyć siły w taki sposób, aby ich nam wystarczyło do mety w niedzielę. Po liście zgłoszeń widać, że stawka jest bardzo mocna W klasie R pojedzie aż 13 aut, więc na pewno będzie ciekawie. Wiadomo że każdy jedzie po to, żeby wygrać, a nas dodatkowo motywuje nowy sponsor, którego logo będziemy prezentować na naszym Citroënie już od Rajdu Polski.

Marcin Dobrowolski (nr 39): Po szczególnie nieudanym początku sezonu jesteśmy ogromnie zdeterminowani i głodni szybkiej, bezbłędnej jazdy sprawnym samochodem. Bardzo lubimy mazurskie szutry i damy z siebie wszystko podczas Rajdu Polski. Planujemy pojechać na wysokim poziomie, ale musimy również dobrze rozłożyć siły sprzętu oraz naszej kondycji na najdłuższą eliminację w tym sezonie. Jako zespół zrobiliśmy wszystko aby na Mazury przyjechać świetnie przygotowani.

Ariel Piotrowski (nr 40): Liczymy na to, że podczas Rajdu Polski wreszcie będziemy mieli więcej szczęścia niż w poprzednich rajdach. Jak dotąd bardziej zmagamy się z pechem niż z rywalami, ale ponoć do trzech razy sztuka i może właśnie na tym rajdzie karta się odwróci. Wiadomo że Rajd Polski to zawody trudne zarówno dla załóg jak i dla sprzętu, wiele się podczas niego może wydarzyć. Przed nami dwa dni ciężkiego rajdu, podchodzimy do niego bardzo poważnie, podobnie jak do wszystkich pozostałych.

Tomasz Żerebecki (nr 44): Właśnie jesteśmy na trzydniowych testach naszego samochodu, przed rajdem. Citroën C2-R2 daje wielką frajdę z jazdy na luźnych nawierzchniach, ale Rajd Polski jest dla naszej załogi dużym wyzwaniem. Chcielibyśmy jak najlepiej wypaść i nawiązać walkę z czołówka Citroën Racing Trophy. Wiem ze jeszcze dużo nauki przed nami, dlatego do startu podchodzimy z dużą pokora. Serdeczne podziękowania kieruję w stronę moich sponsorów, bez których nasz start nie byłby możliwy oraz dla mojej rodziny, która mocno nas wspiera.

RAJD POLSKI – informacje:

♦ 67. Rajd Polski – trzecia Runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Europy oraz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Organizatorem jest Automobilklub Polski z Warszawy. Oficjalna strona internetowa rajdu: www.rajdpolski.pl .

♦ Nawierzchnia: szuter.

♦ Miejsce: Mikołajki.

♦ Informacje praktyczne: Biuro Rajdu znajdować się będzie w Hotelu Gołębiewski w Mikołajkach. W okolicach hotelu zlokalizowano Park Serwisowy, jak również ceremonię oficjalnego startu i mety zawodów.

♦ Zapoznanie z trasą: od godziny 10:00 w środę 2 czerwca do czwartku 3 czerwca godz. 18:00.

♦ Odcinek testowy: piątek 4 czerwca w godzinach od 9:00 do 13:00. Trasa: Całkowita długość 788,92 km, rajd podzielono na szesnaście odcinków specjalnych: dwa przejazdu Superoesu w piątek oraz po siedem OS pierwszego i drugiego dnia zawodów. Łączna długość prób sportowych to 255,84 km.

♦ Program szczegółowy: Piątek 4 czerwca: Oficjalny start o 18:00 oraz dwukrotnie przejeżdżany Odcinek Super Specjalny Mikołajki (2,5 km), godzina 18:30 i 20:05.

Dzień I, sobota 5 czerwca: w sumie 418,97 km, w tym 7 odcinków specjalnych (4 różne) o długości 131,98 km. Serwis A (10 minut): 7:01; OS3: Jagodne 1 (11,91 km) godz. 7:51; OS4: Syba 1 (24,74 km) 8:49; OS5: Zalesie 1 (25:59 km) 9:47; OS6: Mikołajki 3 12:15; Serwis B (20 minut): 12:30; OS7: Jagodne 2 13:30; OS8: Syba 2 14:28; OS9: Zalesie 2 15:26; Serwis C (45 minut): 17:31.

Dzień II, niedziela 6 czerwca: razem 369,95 km, w tym 7 prób sportowych (4 różne) o długości 123,86 km. Dzień rozpocznie 20 – minutowy Serwis D o 7:00. OS10: Ławki 1 (10,00 km) godz. 7:33; OS11: Miłki 1 (24,43 km) 8:32; OS12: Kruklanki 1 (26:25 km) 9:28; Serwis E (20 minut): 11:15; OS13: Ławki 2 12:18; OS14: Miłki 2 13:17; OS15: Kruklanki 2 14:13; OS16 Mikołajki 3 16:20; Bezpośrednio po zakończeniu ostatniego odcinka specjalnego rozpocznie się ceremonia mety rajdu.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy:Sport i sportowcy
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków