Dla Citroëna w Polsce minionych dwanaście miesięcy okazało się wyjątkowymi!

W 15-letniej historii marki na polskim rynku został odnotowany rekordowy wolumen sprzedaży - w salonach Citroëna sprzedano 19 453 samochody.

Stosunek pomiędzy samochodami osobowymi a dostawczymi wyniósł 70 / 30.

Bestsellerem wśród aut osobowych w gamie Citroëna jest C3. Jeśli chodzi o samochody dostawcze - prym wiódł Citroën Jumper.

General Motors Poland sprzedał w 2008 roku 37 808 samochodów osobowych i dostawczych, czyli o 2 903 szt. (8,3 procenta) więcej niż w roku 2007.

- Wyniki uzyskane przez GM Poland w 2008 roku jednoznacznie pokazują, że nasza konsekwentnie realizowana wielomarkowa strategia przynosi rezultaty. Dzięki naszym klientom. Zespołowej pracy naszych pracowników oraz partnerów handlowych udało nam się uzyskać nie tylko wzrosty w stosunku do roku poprzedniego, ale w wielu obszarach rekordowe wyniki w historii działalności w Polsce - powiedział Peter Fahrni, dyrektor ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej GM Poland.

Chevrolet zamknął rok 2008 sprzedażą 5 899 samochodów. Jest to najlepszy wynik uzyskany od momentu wprowadzenia tej marki na polski rynek, tj. od 2004 roku. W gamie modelowej Chevroleta największy przyrost w stosunku do roku 2007 zanotował model Aveo - wzrost aż o 49 proc.

W drugim kwartale 2009 roku do oferty wejdzie całkowicie nowy samochód w klasie kompakt - Chevrolet Cruze.

Największa marka GM Poland pod względem wielkości sprzedaży to Opel - w sumie sprzedano 31 307 sztuk, czyli o 7,2 proc. więcej niż w roku 2007 (29 211 sztuk). W 2008 roku sprzedaż samochodów osobowych Opla wyniosła 27 970 sztuk, tj. zwiększyła się o 4,5 proc. (26 764 sztuk w 2007), a samochodów dostawczych 3 337 sztuk. Wzrost sprzedaży Opla w segmencie samochodów dostawczych wyniósł aż 36,3 proc. w porównaniu do roku 2007 (2 447 sztuk).

Do oferty Opla wchodzi właśnie model Insignia - „Samochód Roku 2009". W kwietniu oferta zostanie rozszerzona o Insignię Sport Tourer, czyli wersję kombi.

Rok 2008 był rekordowy dla Saaba w Polsce. Marka ta osiągnęła najwyższy wynik sprzedaży w swej historii - 602 sztuki. Był on o 23 proc. lepszy od uzyskanego w roku 2007 (490 sztuk).

W drugiej połowie 2009 roku w sprzedaży pojawi się nowy model z gamy 9-3 - Saab 9-3X. Podejmowane będą także dalsze działania mające na celu umacnianie sieci dystrybutorów i serwisów marki w celu zaoferowania jeszcze lepszego poziomu obsługi klientów.